slarvid Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Va i götet idag och köpte fraggar. Köpte en hård, den sitter på nån lite klump som inte får plats där jag vill ha den. Är det bara bryta av, sätt på ny korall-lera och trycka fast den?Den på bilden är det jag köpte Citera
lottac Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Hej den rosa eller?Du kan limma fraggstenen på en sten eller så bryter du av korallen och limmar på stenen. Citera
Yodelking Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Jag hade nog satt en skruvmejsel på fraggstenen, och knackat itu stenen med en hammare hellre än brutit korallen (Inte med fraggen i akvariumet då...) Citera
slarvid Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 den högra tror jag det är typ. Ser ut som ett renhorn Citera
alexochingencarina Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Ett tips är att borsta lite med en tandbordste där du ska fästa fraggen Citera
NiXoN Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Du kan separaera den mellan pluggen o limmet eller kapa den som du tänkt, men det senare alternativet kan vara lite svårare o få till snyggt.Hur du än gör så kommer korallen snart att buskat till sig o då syns inte så mycket, men den växer inte över limmet som vissa andra sps gör.//NiXoN Citera
slarvid Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 det löste sig fint! Peter ringde upp, jag krossade den vita pluppen med motortång, sen passade fraggen kanonbra i en skreva utan lera! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.