Andreas84 Postat 8 december 2013 Författare Dela Postat 8 december 2013 Nu klarnade en del. Jag kommer inte köra mer förrän jag ser att det minskar. Ska börja sätta i lite fisk nästa månad är tanken, då kommer jag nog märka lite skillnad på att det blir "skitigare" och mer ozon krävs innan det sticker iväg. Har jag förstått det rätt?Tack för kanonbra svar Lasse det uppskattas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 Värdet höjs inte mer nu ligger på runt 450, går lite upp och ner under dygnets timmar. När den ligger så högt behöver jag eller ska jag inte köra generatorn. Är det normalt att värdet pendlar så som på diagrammet? När kan jag börja köra med generatorn igen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 Är den är kopplat direkt till din Curve 5 ? har du en bild på din koppling ?MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 jag kopplade den med ett t-kors nedanför ljuddämparen Vet däremot inte om den tål ozon men ska köpa en ny framöver ändå så det kvittar mig just nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 december 2013 Dela Postat 18 december 2013 När du kommer ner under 300 om du kalibrerat rätt. Om det är en ny elektrod - gör en omkalibrering efter några veckors drift.MH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 19 december 2013 Författare Dela Postat 19 december 2013 Kanon. Ska jag göra rent dom i ren ättika eller spä det med vatten?Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Nej - gör inte rent med någon stark kemikalie. Med redoxen vet jag inte men en pH-prob kan förstöras på det sättet. Jag brukar ta en tandborste och gör rent var till varannan vecka. Det brukar stå i elektrodens bruksanvisning hur man gör rentMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 januari 2014 Dela Postat 13 januari 2014 Om jag förstått rätt är denne ställbar mellan 5-50/ mg/h? Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 18 januari 2014 Författare Dela Postat 18 januari 2014 Om jag förstått rätt är denne ställbar mellan 5-50/ mg/h? Sent from my iPad using Tapatalk HDJa du har ett vred från 0-50. Men köp en redoxmätare eller styrning är min rekommendation.Har nu efter flera veckor lika högt redox-värde. Tar det sådan tid innan det går neråt. Har kalibrerat proben för ett par veckor sen men visar samma värde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 18 januari 2014 Dela Postat 18 januari 2014 Har nu efter flera veckor lika högt redox-värde. Tar det sådan tid innan det går neråt.Det är väl bra.. vilket värde ligger du på då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 18 januari 2014 Författare Dela Postat 18 januari 2014 jo visst är det bra men hade väntat mig att det skulle sjunka eftersom, har bara kört en gång på några veckor med ozongeneratorn. Ligger på 430 ungefär varierar lite över dygnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.