Gå till innehåll

Komplett mätsystem?


Chum

Rekommenderade inlägg

Kort fråga: finns det ngt "automtiskt" mätsystem för vatten i handeln som klarar kanske inte allt, men det mesta i en och samma maskin? Jag tänker någon form av digital utrustning som kan mäta det väsentliga som;

- temp

- pH

- kH

- Ca

- Mg

- NH4

- NO2

- NO3

- PO4

Har sett två varianter på Bromma Zoo som kostade en del, men minns inte hur pass heltäckande de är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå, det låter inget vidare? Nu hittade jag den jag tittat på... 3700kr. Det finns en dyrare modell också (Aqua-Check 2), men oklar på vad den erbjuder extra annat än flashig väska.

/QUOTE]

Från faq http://www.aqua-check.de/en/2013-02-08-08-41-54/faqs-en.html

Where is the diffence between AQUA-CHECK and AQUA-CHECK 2?

Compared to AQUA-CHECK, AQUA-CHECK 2 is able to measure three additional parameters, which are iron, fluoride and oxygen.

The measurement of oxygen, which is often important, is usually only possible with the usage of expensive oxygen sensors.

This function is included in AQUA-CHECK 2. AQUA-CHECK 2 comes in a stabile, hard case with a variety of additional accessoires and is so suitable for outdoor measurements.

Depending on the usage, we recommend one of the two products. Whether you choose AQUA-CHECK or AQUA-CHECK2 depends on your personal needs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...