wrang Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Någon som fattat varför det sitter ett glas stag längst fram på framrutan ca 5cm från toppen.Karet är ju bara 90cm långt så behövs ett glas på längden igentligen? Citera
Mazi Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Det är ju ganska högt så. Ett av våra raakvarier som är 90 långa, men bara 45 höga har mittstag. MVH Max Citera
stigigemla Postat 5 juli 2005 Postat 5 juli 2005 Enligt min gamla uppslagsbok (Aquarienkunde) behöver en 60 x 90 cm glasskiva vara 9 mm tjock för att klara sig utan förstyvning. Eller blir det en springa vid hörnen som läcker ut ljus om karet bågnar en mm? Citera
wrang Postat 5 juli 2005 Författare Postat 5 juli 2005 Karet har 52cm vatten yta och är 60cm högt, 8mm glastjocklek Citera
wrang Postat 23 juli 2005 Författare Postat 23 juli 2005 Nån som vet om det är okey att ta bort detta stag som går längs med kanten?Kollade precis på detta å den sitter ej fast i kortsidorna utan är bara limmad längs med framrutan Citera
Niclas Postat 23 juli 2005 Postat 23 juli 2005 Hm.. jag skulle nog vara lite försiktig... Det måste ju ändå finnas en anledning till att de sitter där? Jag skulle inte våga ta bort den från min burk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.