hansson_1985 Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Hallå!Vet nån vad som är vad i TM Bio Calcium refill? A=Ca?B=KH?C=Mg?Jag tänkte öka på dosen lite i KH dunken för att få rätt på mina vattenvärden.Som det är nu kör ja lika av allt och får gå och pytsa i KH buffer ett par gånger i veckan för att hålla upp KH. Mvh Johan Citera
_Manne_ Postat 27 mars 2013 Postat 27 mars 2013 Kan inte det i huvudet, men vet att det var den dunk med "mest" pulver i påsen..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
hansson_1985 Postat 8 april 2013 Författare Postat 8 april 2013 Nu har jag kommit fram till att påse A är Kalcium klorid =Ca B är Natrium Bikarbonat = KH C är Magnesium = Mg Citera
stigigemla Postat 10 april 2013 Postat 10 april 2013 Jag tror Mg + Ca är i samma påse och natriumkloridfritt salt i den tredje. Citera
hansson_1985 Postat 11 april 2013 Författare Postat 11 april 2013 Jag tror Mg + Ca är i samma påse och natriumkloridfritt salt i den tredje.Så kan det säkert vara. vad är natriumkloridfritt salt bra till? Citera
_Manne_ Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Så kan det säkert vara. vad är natriumkloridfritt salt bra till?Det är "spårämnena/mineralerna" som kommer via saltet utan just själva saltet.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Henric Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Det är "spårämnena/mineralerna" som kommer via saltet utan just själva saltet.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk...?Saltet är till för att fixa eventuell jon-obalans.Saltet rekommenderas när balling körs fullt ut med små vattenbyten. Citera
_Manne_ Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 ...?Saltet är till för att fixa eventuell jon-obalans.Saltet rekommenderas när balling körs fullt ut med små vattenbyten.Det är En av anledningarna , mitt påstående är en annan anledning som också stämmer bra.. Kör själv med tre dunkar till min balling.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Henric Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Det är En av anledningarna , mitt påstående är en annan anledning som också stämmer bra.. Kör själv med tre dunkar till min balling.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkMeningen var lite svårläst, därav frågetecknet. Men innerbörden är rätt, att det inte finns några spårämnen mm i saltet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.