fotte Postat 14 augusti 2013 Författare Dela Postat 14 augusti 2013 inte en enda polyp ute på gorgonian. Är det något man bör oroa sig för nu såhär innan man ska gå och lägga sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 1 september 2013 Författare Dela Postat 1 september 2013 Lite bilder 2 koraller jag har lite problem med. Acroporan ska egentligen vara blå, Euphyllian mörklila Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 Tillväxt på alla korallerna finfint.Du har någon slags brist. Dax att tillsätta spårämne:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 1 september 2013 Författare Dela Postat 1 september 2013 Ja jag såg en bild främst på gorgonian och den har växt riktigt mycket sen den kom från dig.Även den gula hystrixen växer på. Den raka pinnen i mitten var bara en helt rrak pinne för någon månad sedan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 Ja bilder är bra att jämföra med, man ser om man är på "rätt" väg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 Mina koraller tappade färgen på semestern pga hög värme. vad har du för temp. Dubbelkolla med ett par termometrar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 6 oktober 2013 Författare Dela Postat 6 oktober 2013 Upptäckte ikväll att min Salarias fasciatus blev helt galen av mysis, det är ju kul Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Hur blev fraggarna?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Ja lite nya bilder hade inte skadat. Länge sen nu. Jag har i o fd inte varit så flitig med fotandet heller. Väntar på ett nytt macro i veckan. Då kanske det kommer lite bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 6 oktober 2013 Författare Dela Postat 6 oktober 2013 Fraggarna sitter i får försöka öva lite med kameran imorgon Jo det kan jag hålla med om att det varit lite dåligt med bilder på sistone försökt klura lite på problem med bleka euphyllias och ej växande grenväxande montiporas, upptäckte dock ett lågt kaliumvärde nu när jag köpt test. Så är i full fart att höja detta nu också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Tillväxten har avstannat hos mej med och färgerna bleknat. Får nog kolla detta också. Har Stig tester? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 6 oktober 2013 Författare Dela Postat 6 oktober 2013 Yep! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Kolla så att nitrat och fosfat finns kvar. De behövs också om än lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 7 oktober 2013 Författare Dela Postat 7 oktober 2013 Nitrat doserat jag för att få ha fosfat har jag problem att få riktigt lågt så det finns i mitt iallafall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 21 oktober 2013 Författare Dela Postat 21 oktober 2013 Usch har ju många bra ursäkter för att inte ha tagit bilderna som jag sa jag skulle men inga kommer jag på just nu Men de kommer iallafall! Den blåa acroporan från dig Larry är fortfarande blå denna gången iallafall Tjafsat med kaliumbrist ett tag börjar nästan tro något förbrukar mitt kalium!Flakväxande montipora växer nästan så man kan se det med ögat känns det som medans grenväxande inte har rört sig på månader.Bytte 30 liter vatten ikväll och note to self - slabba inte med det i hallen när det finns badkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Lite taskiga bilder med oskrapade rutor och mobilkameran Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 Snygga flak Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 Djäklar va fint det blivit. Jag har också svårt att få upp kaliumhalten. Vad använder du för att höja värdet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Jag använde seltin från ica finns rn tråd om det någonstans här på forumetOch tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 24 oktober 2013 Dela Postat 24 oktober 2013 Redit grannt Gillar din euphyllia.. Den vita .. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 24 oktober 2013 Författare Dela Postat 24 oktober 2013 Min vita euphyllia var sådär mörkbrun/grönaktig från början... något har hänt med den och den tappat all färg :-P Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 24 oktober 2013 Dela Postat 24 oktober 2013 Min vita euphyllia var sådär mörkbrun/grönaktig från början... något har hänt med den och den tappat all färg :-PKonstigt. Verkar ju må bra annars eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 24 oktober 2013 Författare Dela Postat 24 oktober 2013 Ja det tycker jag, fullt utslagen och långa "kamptentakler" eller vad dom kallas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Dela Postat 25 oktober 2013 En av dagens nya inköp på inkoppning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 25 oktober 2013 Författare Dela Postat 25 oktober 2013 1 minut efter jag släppt i dvärgkejsaren hörde jag ett plask och kan för mitt liv inte hitta någon av mina serranus tortugarum Har kollat på golv och överallt men hittar ingen. Förhoppningsvis har de bara gömt sig.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.