Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

inte en enda polyp ute på gorgonian. Är det något man bör oroa sig för nu såhär innan man ska gå och lägga sig? :(

• 3 veckor senare...
  • Svar 190
  • Visningar 18,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Lite bilder :)

post-7365-14468930618822_thumb.jpg

post-7365-14468930619103_thumb.jpg

post-7365-14468930619334_thumb.jpg

post-7365-14468930619577_thumb.jpg

post-7365-14468930619799_thumb.jpg

post-7365-14468930620035_thumb.jpg

2 koraller jag har lite problem med. Acroporan ska egentligen vara blå, Euphyllian mörklila

post-7365-14468930620518_thumb.jpg

post-7365-14468930620746_thumb.jpg

post-7365-14468930620975_thumb.jpg

post-7365-14468930621204_thumb.jpg

post-7365-14468930620263_thumb.jpg

Postat

Tillväxt på alla korallerna finfint.

Du har någon slags brist. Dax att tillsätta spårämne:)

Postat
  • Författare

Ja jag såg en bild främst på gorgonian och den har växt riktigt mycket sen den kom från dig.

Även den gula hystrixen växer på. Den raka pinnen i mitten var bara en helt rrak pinne för någon månad sedan :)

Postat

Ja bilder är bra att jämföra med, man ser om man är på "rätt" väg.

Postat

Mina koraller tappade färgen på semestern pga hög värme. vad har du för temp. Dubbelkolla med ett par termometrar

• 1 månad senare...
Postat
  • Författare

Upptäckte ikväll att min Salarias fasciatus blev helt galen av mysis, det är ju kul :)

Postat

Ja lite nya bilder hade inte skadat. Länge sen nu. Jag har i o fd inte varit så flitig med fotandet heller. Väntar på ett nytt macro i veckan. Då kanske det kommer lite bilder

Postat
  • Författare

Fraggarna sitter i får försöka öva lite med kameran imorgon :) Jo det kan jag hålla med om att det varit lite dåligt med bilder på sistone försökt klura lite på problem med bleka euphyllias och ej växande grenväxande montiporas, upptäckte dock ett lågt kaliumvärde nu när jag köpt test. Så är i full fart att höja detta nu också

Postat
  • Författare

Nitrat doserat jag för att få ha fosfat har jag problem att få riktigt lågt så det finns i mitt iallafall

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Usch har ju många bra ursäkter för att inte ha tagit bilderna som jag sa jag skulle men inga kommer jag på just nu :) Men de kommer iallafall! Den blåa acroporan från dig Larry är fortfarande blå denna gången iallafall :)

Tjafsat med kaliumbrist ett tag börjar nästan tro något förbrukar mitt kalium!

Flakväxande montipora växer nästan så man kan se det med ögat känns det som medans grenväxande inte har rört sig på månader.

Bytte 30 liter vatten ikväll och note to self - slabba inte med det i hallen när det finns badkar.

Postat

Djäklar va fint det blivit. Jag har också svårt att få upp kaliumhalten. Vad använder du för att höja värdet?

Postat
  • Författare

Jag använde seltin från ica :) finns rn tråd om det någonstans här på forumet

Och tack :)

Postat
  • Författare

Min vita euphyllia var sådär mörkbrun/grönaktig från början... något har hänt med den och den tappat all färg :-P

Postat
Min vita euphyllia var sådär mörkbrun/grönaktig från början... något har hänt med den och den tappat all färg :-P

Konstigt. Verkar ju må bra annars eller?

Postat
  • Författare

Ja det tycker jag, fullt utslagen och långa "kamptentakler" eller vad dom kallas :)

Postat
  • Författare

1 minut efter jag släppt i dvärgkejsaren hörde jag ett plask och kan för mitt liv inte hitta någon av mina serranus tortugarum :(

Har kollat på golv och överallt men hittar ingen. Förhoppningsvis har de bara gömt sig..

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.