fotte Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 Ska göra detta imorgon, flakväxande montipora är nog det som växer bäst hos mig, så det är väl därför jag gillar dom Citera
LN21 Postat 23 april 2014 Postat 23 april 2014 Bra att det växer:)Tror att det var Wiking som myntade uttrycket:Det finns inte mycke som inte ett stort vattenbyte råder bot på,,,, ja eller som i ditt fall flera. Citera
fotte Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 inlägg nr 102 kan man se bild på hur de såg ut 1 september.. den lila är från dig Manne Citera
_Manne_ Postat 23 april 2014 Postat 23 april 2014 Ska göra detta imorgon, flakväxande montipora är nog det som växer bäst hos mig, så det är väl därför jag gillar dom Jag skulle nästan kunna påstå att dom flesta spser som verkligen trivs o växer på bra har den där wow faktorn oavsett sort.. En sps som trivs visar sig oftast på finaste sättet med lystern i färgen på tillväxten osv.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
fotte Postat 23 april 2014 Författare Postat 23 april 2014 Ja så är det ju säkerligen, men har man många som trivs har man säkert någon favorit Dock har jag kanske inte det bekymret, men vissa grejer trivs bättre än andra! Citera
fotte Postat 12 maj 2014 Författare Postat 12 maj 2014 Nitraten verkar låg och fin nu.Köpte 2 pepparmintsräkor i hopp av att dom ska ta några av mina EXTREMT mycket glasrosor..Men de släpptes i för 2 dagar sedan och de är ju så löjligt små så jag vet inte ens om jag har dom kvar.. Glasrosorna är kvar iallafall.. Citera
fotte Postat 18 maj 2014 Författare Postat 18 maj 2014 Inte sånna mängder som andra men blandat 10liter balling ikväll iallafall Vågen gick sönder precis efter andra dunken så får införskaffa en ny och blanda de sista 5 imorgon..Sen en liten bild på min Hydnophora Rigida jag fick ta över från Larry när hans nästan dog av oförklarlig anledning.. Kul att den tagit sig iallafall Citera
LN21 Postat 18 maj 2014 Postat 18 maj 2014 Den ser ju ut att trivas jättebra.Lika mystiskt som när min stora Rigida dog bort återkommer nu den på ett helt annat ställe o trivs åter i mitt vatten:)Den hära hobbyn är en gåta. Citera
fotte Postat 18 maj 2014 Författare Postat 18 maj 2014 Ja den är inte alltid helt logisk.. nu efter kanske 10 månader ser jag ett tillväxt område på både min gröna och röda grenväxande montipora.. Får hoppas dom sätter fart äntligen. Annars har de inte rört sig ett dugg. Citera
fotte Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Kört med NOPOX ca en månad nu.. Om jag funderar på att byta till VÄS efter flaskan är slut är det något jag bör tänka på? Eller är det bättre att bara fortsätta på NOPOX?MVH Niclas Citera
krille 55 Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Såg att du hade ny uppgradering på gång. Kul, har du karet eller ska det inhandlas nytt? Citera
fotte Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Ja uppgradering långsamt på gång karet och sump står här hemma måste bara få loss lite pengar till lyse och bänk och sten Citera
alexochingencarina Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Kört med NOPOX ca en månad nu.. Om jag funderar på att byta till VÄS efter flaskan är slut är det något jag bör tänka på? Eller är det bättre att bara fortsätta på NOPOX?MVH NiclasTror att det är samma i faktiskt.. Citera
fotte Postat 19 juli 2014 Författare Postat 19 juli 2014 Då var äntligen doserpump införskaffad,inkopplad och redo att köra sin första dosering om 40minuter Citera
krille 55 Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 Grattis. Gott att få jämn tillsats av ämnen så man får en stabil nivå Citera
fotte Postat 19 juli 2014 Författare Postat 19 juli 2014 Ja och det fungerade finfint doseringen startade prick 17.00 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.