Gå till innehåll

Fånga mördaren!!!


harrgustav98

Rekommenderade inlägg

Hej nu har jag börjat höra klickande i karet och mina sniglar och eremiter ligger det bara skal kvar av så jag tror att det är en mantis som härjar i karet. så inatt så la jag i en klassisk flaskfälla med en räkbit(ska köpa en riktig fälla så snart som möjligt men flaskan får duga så länge) så tror ni också att det är en mantis eller?

såg att bioted hade någon fälla så det får nog bli den!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli intresant att följa denna tråd. Har själv hört klickande ljud från min burk. Och nu e 3 St Turbosar+ 1 St. Eremit borta.

( Sorry att jag snor din tråd lite)

Lugnt du kan ju komma på saker som inte jag kommer på och tvärtom så vi kan ju hjälpa varandra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lokalisera mantisens grotta först och lägg därefter ut fällan i närheten...

Massa matnyttig info på denna länk med fällbygge o allt.

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1710644&highlight=chemicals

När du får upp den så döda den ej utan annonsera/skänk bort den... eller ännu bättre ge den ett eget kar att gå i, dom passar perfekt i ett nano kar med lite stenkross som den kan bygga bo utav =) .

Finns faktiskt ett ruggans effektivt sätt att ta död på dom men det kan jag dela med mig om du misslyckas att fånga den ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du får tag på den!

Själv är jag på jakt efter en ny mantis då min egen älskade Gonodactylus gick bort för några månader sedan.

En strategi jag kan föreslå är att försöka använda vad jag skulle kalla en "flyttsten" som har gott om grottor och håligheter, och försöka lock in den dit.

För det lättaste sättet att få ut dom ur akvariet är att lyfta ut hela stenen som dom gömmer sig i, men det går ju inte alltid an i ett rev, därav förslaget med att försöka locka in den i en flyttsten.

Själv har jag använt metoden två gånger och lyckats, men då gäller det att man har levande sten som man kan offra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...