Gå till innehåll

Limma kar


Matte91

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

Hoppar på lite här :D

Och nu är frågan...funkar biltemas silikonborttagning?? ev så ska jag ta isär ett lite större kar och vill inte spendera 12 tim på bortaplan med att få blodiga såriga händer av div rakblad och piano trådar :P utan tänkte om det va smidigare att kleta på silikonborttagning och sen mer eller mindre lyfta isär karet med lite skärande :)

Är det någon som testat och i så fall vilket resultat blev det och vad ska man göra rent glaset med för utom aceton innan limning igen????

/timmpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det var skit! Jag skulle inte kleta på det på ett försigkomnast kar skulle skära ner det med pianotråd eller kniv. För tänk om det bara "lossnar" inte för att jag tror det gör det. Blir bara kladdigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm ok....det är ju lite segt att skära silikon även om man tar en svetstång och knäpper fast rakbladet med...kan man använda någon form av "glidmedel" för bladet ;)

annars om det finns villiga som vill lyfta lite runt uppsala så slipper jag ta isär det he he he :P

karet väger bara lite över 200Kg så det är inte så tungt men måste ut genom ett fönster och alla "kompisar" är som bortblåsta :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skalpell är bra, både till att sprätta isär karen och till att få bort silikon. En nackdel är dock att man kan skära sig nåt alldeles gruvligt om man inte har noga koll på vad man har för sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...