Lulle79 Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Lägger upp några bilder på vårt 240 liters kar..Bilderna är tagna med mobilen så kvaliteten är ju inte den bästa..
stigigemla Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Det är nog de bästa mobilbilder jag sett. Nu märker man att det är skillnad på mobilerna också. Snyggt.
houssami Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Hej, jag också har en 240L i uppstart fasen med liknande stenuppbyggnad. Det ser fint ut, kan du berätta lite om tekniken och invånare?mvh
Klubbsson Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 får man fråga vilken mobil du har? för snyggt är det.
Vitamin Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Ser jättesnyggt ut, men om det är en pomancanthus-imperator du har gående i karet så bör du nog byta upp dig mot ett större när den drar iväg i storlek... Men som sagt, det är ett väldigt fint akvarium du har!
Lulle79 Postat 8 juli 2005 Författare Postat 8 juli 2005 får man fråga vilken mobil du har? för snyggt är det.Det är en Sharp GX20, måste pinsamt nog erkänna att jag har lättare att få till skärpa på akvariebilderna med den än med vår digitalkamera, det blir inte alls bra "akvariezoom" med den....
Lulle79 Postat 8 juli 2005 Författare Postat 8 juli 2005 Ser jättesnyggt ut, men om det är en pomancanthus-imperator du har gående i karet så bör du nog byta upp dig mot ett större när den drar iväg i storlek... Men som sagt, det är ett väldigt fint akvarium du har! Ja visst är det ett fint akvarium - det är det vi köpte av dej!! = )Vi har dock borrat hål och satt i ytavrinning, modifierat sumpen och byggt en ny bänk till det.Vi är fullt medvetna om att Imperatorn behöver större med tiden, det ligger i våra planer att uppgradera oss tills dess..
Lulle79 Postat 8 juli 2005 Författare Postat 8 juli 2005 Tackar för snäll feedback!Karet har varit igång sen början av april, det är ett 240 liter, 120*40*50, en sump på ca 80 liter, 40 kg levande sten med karibisk sjösand.Tekniken är ganska simpel, två Powerhead 802 i karet, I skummaren sitter en Seaclone 100 skummare, Cirkulationspumpen från sumpen upp till karet är en Newjet 1700 (600-1700l/t 32w tryckh. 2,1m)Belysningen består av 2 st Powerglo 40 W och 1 st Power-glo 30 W samt ett Marine-glo 30 W, samtliga med reflektorer.I akvariet bor det;1 st Pomacanthus imperator1 st Centropyge bispinosus2 st Amphiprion clarkii1 st Pink Spotted Watchman Goby, Cryptocentrus leptocephals2 st Lysmata amboinensis2 st Rhynchocinetes durbanensis, Kamelräkor1 st Porcelain Anemone Crab, Neopetrolisthes ohshimai2 st Eremiter2 st sandvändande sjöstjärnorX st Turbosniglar1 st Anemon, inte säker på vilken sort, men det kanske någon annan vet??Sen är det ju korallerna, som jag inte på rak arm kan lista just nu... ska se om jag kan ta tag i det..
Vitamin Postat 11 juli 2005 Postat 11 juli 2005 Hehe... Världen är bra liten!Lycka till...Ja visst är det ett fint akvarium - det är det vi köpte av dej!! = )Vi har dock borrat hål och satt i ytavrinning, modifierat sumpen och byggt en ny bänk till det.Vi är fullt medvetna om att Imperatorn behöver större med tiden, det ligger i våra planer att uppgradera oss tills dess..
Frasse80 Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 Fint kar du har där nafsar inte imperatorn på dina koraller???
Lulle79 Postat 14 juli 2005 Författare Postat 14 juli 2005 Fint kar du har där nafsar inte imperatorn på dina koraller???Han har smakat lite på Sinularian,men den verkar inte ha tagit skada av det. Något annat har jag inte sett att han har varit på..
Frasse80 Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Tack för svaret jag är nämligen väldigt sugen på en imperator i mitt nya
Rekommenderade inlägg