Postat 18 april 201312 år Författare Slänger in en länk till ett utav mina absoluta favorit kar som jag blivit mycket inspirerad utav.http://www.nano-reef.com/featured/_/2013/nanotopia-r71Man hittar väldigt mycket inspiration under fliken featured aquariums också. :-)
Postat 18 april 201312 år Författare Hehe nej, men jäkligt snyggt. Hon har ju väldigt mycket lull lull i det karet som jag tvivlar på att hon behöver igentligen.
Postat 18 april 201312 år Ja det kan nog stämma. Men det är kul med lullul och kan ju faktiskt förenkla endel. Så, när tror du att du är igång?
Postat 18 april 201312 år Författare Väntar på karet fortfarande, skulle ta 2-3v. Hoppas vara helt igång med sten osv till sommaren, men vi får se hur saker och ting utvecklar sig.
Postat 23 april 201312 år Författare Fick karet betydligt snabbare än dom sa, så nu är det hemma. Lite bilder på hur det ser ut.Och med nyfikna katter.
Postat 23 april 201312 år Författare Det är tanken. Kan se mig själv i soffan med whiskey samtidigt som man inte kan fokusera på filmen som går på tv för blicken drar sig till karet hela tiden. :-)Ska förstärka möbeln och hänga upp belysningen samt göra lite små inköp, sen är det redo för sten och vatten.
Postat 29 april 201312 år Författare Jupp! ska bli intressant att testa den. Snurrat runt lite på den höga stenen och fick till det lite bättre.
Postat 29 april 201312 år Skumt, katterna verkar inte lika intresserade av att hoppa ner nu. ;-)Snyggt akvarium!
Postat 29 april 201312 år Författare Dom har börjat lära sig att dom inte får vara där, iaf när man är i närheten. Men innan stenen och saltet åkte i så drack dom vatten där ;-)
Postat 29 april 201312 år Ska bli kul och se hur den skummar. Har känt och klämt lite på den och den känns välbyggd.
Postat 30 april 201312 år Författare Som alla tunze grejor så är den väldigt välbyggd. Den har skummat en halv kopp redan, behöver ställa ner den så det inte är så blött skum tror jag.
Postat 1 maj 201312 år jag är otroligt nöjd med min 9004. första veckan producrade den bara koncentrerat saltvatten. men nu är det riktigt the den gör. tyst och tar ytvatten. låg energiförbrukning och lättstädad. bara plus, enda - är lite microbubblor, men de kan man nog få bort med lite fippel och en filtermatta
Postat 1 maj 201312 år Författare Läste någonstans att mikrobubblorna försvinner efter ett tag, hoppas det stämmer. Verkar vara en väldigt genomtänkt skummare.
Postat 3 maj 201312 år Snyggt Fredrik!Hade du kunnat få tag på två bitar BTN och byggt in din skummare lite så hade det nog sett ännu snyggare ut.
Postat 3 maj 201312 år Författare Tack!Har funderat på btn också faktiskt. Inte helt omöjligt att jag gör ett ryck på det någon dag.
Postat 12 juni 201312 år Författare Tjena Alex, tack själv! Ska försöka fixa det när jag hinner, är lite körigt just nu.
Postat 23 juni 201312 år Författare Har inte uppdaterat här på ett tag, men slänger upp en tråkig liten uppdatering.Efter att ha spenderat midsommar på bortaplan så möttes jag utav ett blött golv när jag kom hem på lördagen. Vatten hade runnit ut någonstans ifrån ut på parkettgolvet och in under akvariemöbeln, vilket innebar att jag sorgligt nog var tvungen att spendera lördagen åt att riva ner hela akvariet för att komma åt vattnet under möbeln.Verkar bara som om det runnit ut 5-10L och parketten verkar ha klarat sig så gott som helt, jag är dock inte helt 100 på vad som orsakade läckaget. Men teorin är att osmolator slangen hamnat under vatten och fått baksug så att osmos behållaren svämmat över. Den goda nyheten med allt detta är att jag kommer passa på att göra en hel del förändringar när akvariet ändå är tomt.Kommer definitivt passa på att bygga en ny möbel. Funderar även på att borra och koppla på en sump på akvariet när jag ändå håller på.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.