Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 56
  • Visningar 5,7k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat
  • Författare

Hehe nej, men jäkligt snyggt. Hon har ju väldigt mycket lull lull i det karet som jag tvivlar på att hon behöver igentligen.

Postat
  • Författare

Väntar på karet fortfarande, skulle ta 2-3v. Hoppas vara helt igång med sten osv till sommaren, men vi får se hur saker och ting utvecklar sig.

Postat
  • Författare

Fick karet betydligt snabbare än dom sa, så nu är det hemma. Lite bilder på hur det ser ut.

DSC_0033_zps30db67a0.jpg

Och med nyfikna katter.

DSC_0035_zps92ac2b6b.jpg

Postat
  • Författare

Det är tanken. Kan se mig själv i soffan med whiskey samtidigt som man inte kan fokusera på filmen som går på tv för blicken drar sig till karet hela tiden. :-)

Ska förstärka möbeln och hänga upp belysningen samt göra lite små inköp, sen är det redo för sten och vatten.

Postat
  • Författare

Jupp! ska bli intressant att testa den. Snurrat runt lite på den höga stenen och fick till det lite bättre.

Postat

Skumt, katterna verkar inte lika intresserade av att hoppa ner nu. ;-)

Snyggt akvarium!

Postat
  • Författare

Dom har börjat lära sig att dom inte får vara där, iaf när man är i närheten. Men innan stenen och saltet åkte i så drack dom vatten där ;-)

Postat
  • Författare

Som alla tunze grejor så är den väldigt välbyggd. Den har skummat en halv kopp redan, behöver ställa ner den så det inte är så blött skum tror jag.

Postat

jag är otroligt nöjd med min 9004. första veckan producrade den bara koncentrerat saltvatten. men nu är det riktigt the den gör. tyst och tar ytvatten. låg energiförbrukning och lättstädad. bara plus, enda - är lite microbubblor, men de kan man nog få bort med lite fippel och en filtermatta

Postat
  • Författare

Läste någonstans att mikrobubblorna försvinner efter ett tag, hoppas det stämmer. Verkar vara en väldigt genomtänkt skummare.

Postat

Snyggt Fredrik!

Hade du kunnat få tag på två bitar BTN och byggt in din skummare lite så hade det nog sett ännu snyggare ut. :)

Postat
  • Författare

Tack!

Har funderat på btn också faktiskt. Inte helt omöjligt att jag gör ett ryck på det någon dag.

• 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har inte uppdaterat här på ett tag, men slänger upp en tråkig liten uppdatering.

Efter att ha spenderat midsommar på bortaplan så möttes jag utav ett blött golv när jag kom hem på lördagen. Vatten hade runnit ut någonstans ifrån ut på parkettgolvet och in under akvariemöbeln, vilket innebar att jag sorgligt nog var tvungen att spendera lördagen åt att riva ner hela akvariet för att komma åt vattnet under möbeln.

Verkar bara som om det runnit ut 5-10L och parketten verkar ha klarat sig så gott som helt, jag är dock inte helt 100 på vad som orsakade läckaget. Men teorin är att osmolator slangen hamnat under vatten och fått baksug så att osmos behållaren svämmat över.

Den goda nyheten med allt detta är att jag kommer passa på att göra en hel del förändringar när akvariet ändå är tomt.

Kommer definitivt passa på att bygga en ny möbel. Funderar även på att borra och koppla på en sump på akvariet när jag ändå håller på.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.