Fredrik85 Postat 18 april 2013 Författare Postat 18 april 2013 Slänger in en länk till ett utav mina absoluta favorit kar som jag blivit mycket inspirerad utav.http://www.nano-reef.com/featured/_/2013/nanotopia-r71Man hittar väldigt mycket inspiration under fliken featured aquariums också. :-) Citera
alexochingencarina Postat 18 april 2013 Postat 18 april 2013 Ser ut som ett riktigt trevlig kar. Men inte ett billigt kar=) Citera
Fredrik85 Postat 18 april 2013 Författare Postat 18 april 2013 Hehe nej, men jäkligt snyggt. Hon har ju väldigt mycket lull lull i det karet som jag tvivlar på att hon behöver igentligen. Citera
alexochingencarina Postat 18 april 2013 Postat 18 april 2013 Ja det kan nog stämma. Men det är kul med lullul och kan ju faktiskt förenkla endel. Så, när tror du att du är igång? Citera
Fredrik85 Postat 18 april 2013 Författare Postat 18 april 2013 Väntar på karet fortfarande, skulle ta 2-3v. Hoppas vara helt igång med sten osv till sommaren, men vi får se hur saker och ting utvecklar sig. Citera
Fredrik85 Postat 23 april 2013 Författare Postat 23 april 2013 Fick karet betydligt snabbare än dom sa, så nu är det hemma. Lite bilder på hur det ser ut.Och med nyfikna katter. Citera
Heske Postat 23 april 2013 Postat 23 april 2013 Och med nyfikna katter.Hahaha, min gjorde precis samma sak. Citera
Fredrik85 Postat 23 april 2013 Författare Postat 23 april 2013 Det är tanken. Kan se mig själv i soffan med whiskey samtidigt som man inte kan fokusera på filmen som går på tv för blicken drar sig till karet hela tiden. :-)Ska förstärka möbeln och hänga upp belysningen samt göra lite små inköp, sen är det redo för sten och vatten. Citera
Fredrik85 Postat 29 april 2013 Författare Postat 29 april 2013 Börjar hända grejor.Alla lampor tändaBara t5:orna Citera
alexochingencarina Postat 29 april 2013 Postat 29 april 2013 Ser bra ut. Är det tunzes nya nanoskummare du har där? Citera
Fredrik85 Postat 29 april 2013 Författare Postat 29 april 2013 Jupp! ska bli intressant att testa den. Snurrat runt lite på den höga stenen och fick till det lite bättre. Citera
Keller Postat 29 april 2013 Postat 29 april 2013 Skumt, katterna verkar inte lika intresserade av att hoppa ner nu. ;-)Snyggt akvarium! Citera
Fredrik85 Postat 29 april 2013 Författare Postat 29 april 2013 Dom har börjat lära sig att dom inte får vara där, iaf när man är i närheten. Men innan stenen och saltet åkte i så drack dom vatten där ;-) Citera
alexochingencarina Postat 29 april 2013 Postat 29 april 2013 Ska bli kul och se hur den skummar. Har känt och klämt lite på den och den känns välbyggd. Citera
Fredrik85 Postat 30 april 2013 Författare Postat 30 april 2013 Som alla tunze grejor så är den väldigt välbyggd. Den har skummat en halv kopp redan, behöver ställa ner den så det inte är så blött skum tror jag. Citera
Manks Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 jag är otroligt nöjd med min 9004. första veckan producrade den bara koncentrerat saltvatten. men nu är det riktigt the den gör. tyst och tar ytvatten. låg energiförbrukning och lättstädad. bara plus, enda - är lite microbubblor, men de kan man nog få bort med lite fippel och en filtermatta Citera
Fredrik85 Postat 1 maj 2013 Författare Postat 1 maj 2013 Läste någonstans att mikrobubblorna försvinner efter ett tag, hoppas det stämmer. Verkar vara en väldigt genomtänkt skummare. Citera
Laggeman Postat 3 maj 2013 Postat 3 maj 2013 Snyggt Fredrik!Hade du kunnat få tag på två bitar BTN och byggt in din skummare lite så hade det nog sett ännu snyggare ut. Citera
Fredrik85 Postat 3 maj 2013 Författare Postat 3 maj 2013 Tack!Har funderat på btn också faktiskt. Inte helt omöjligt att jag gör ett ryck på det någon dag. Citera
alexochingencarina Postat 9 juni 2013 Postat 9 juni 2013 Tjena Fredrik! Tack för senast. Dags för lite bilder på sumpen kanske=) Citera
Fredrik85 Postat 12 juni 2013 Författare Postat 12 juni 2013 Tjena Alex, tack själv! Ska försöka fixa det när jag hinner, är lite körigt just nu. Citera
Fredrik85 Postat 23 juni 2013 Författare Postat 23 juni 2013 Har inte uppdaterat här på ett tag, men slänger upp en tråkig liten uppdatering.Efter att ha spenderat midsommar på bortaplan så möttes jag utav ett blött golv när jag kom hem på lördagen. Vatten hade runnit ut någonstans ifrån ut på parkettgolvet och in under akvariemöbeln, vilket innebar att jag sorgligt nog var tvungen att spendera lördagen åt att riva ner hela akvariet för att komma åt vattnet under möbeln.Verkar bara som om det runnit ut 5-10L och parketten verkar ha klarat sig så gott som helt, jag är dock inte helt 100 på vad som orsakade läckaget. Men teorin är att osmolator slangen hamnat under vatten och fått baksug så att osmos behållaren svämmat över. Den goda nyheten med allt detta är att jag kommer passa på att göra en hel del förändringar när akvariet ändå är tomt.Kommer definitivt passa på att bygga en ny möbel. Funderar även på att borra och koppla på en sump på akvariet när jag ändå håller på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.