Fidde Postat 10 april 2013 Postat 10 april 2013 Råkade glömma mina frysta artemia farmme så den han smällta en aning. Är det någon fara att frysa den eller är det bara till att slänga? Citera
Laggeman Postat 10 april 2013 Postat 10 april 2013 Generellt säger man ju att man inte ska frysa om mat, men om det gäller för djur också vet jag inte. För att slippa risken med sjuka djur och vad det kan kosta så hade jag själv valt bort tinat frysfoder. Citera
Perk Postat 10 april 2013 Postat 10 april 2013 Allt beror väl på hur upptinad den blev och hur länge? Citera
Fidde Postat 10 april 2013 Författare Postat 10 april 2013 Den var iofs ganska mosig så lika bra att slänga den så är jag på den säkra sidan. Citera
stigigemla Postat 10 april 2013 Postat 10 april 2013 Lägg den i kylen så håller den i tre - fyra dagar. Citera
Guest Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Jag tror dock ej det är någon större fara om det bara är en snabb upptining. Tex när man gör foder av olika slag så är det ju inte ovanligt att blanda i till allt möjligt och det tinar ju när man vevar runt detta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.