Manks Postat 11 april 2013 Dela Postat 11 april 2013 har skaffat två bangaiikardinaler. Har bara haft dem i två dagar, så jag är inte så orolig ännu, men jag har inte sett dem äta nånting ännu, verkar inte vara allt för intresserad av mat över huvud taget. Första dagen var de skygga och lyckades gömma sig så pass så jag inte ens såg dem. I dag har de varit framme mer. en hänger under skummaren (antar att den gillar det lagoma flödet den får där) den andra hänger vid framrutan. Så fort jag öppnar huven för att mata så gömmer de sig och kommer inte fram förren clownerna har rensat på all mat. Hur får man dem att börja äta, brukar de vara kinkiga eller ska jag bara vänta lite? Tack på förhand/Torsten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 Vad matar du med? Mina åt uteslutande artemia i början men nu har jag fått dem att äta mysis också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 De äter för det mest frysmat;kr... Iaf mina:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 jag har 5st och alla äter både artemia och mysis, vet inte om de trivs bättre än när de är fler. de kanske också är skrämda av någon annan firre i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 Cyclops brukar vara bra att börja med genom att de flyter ut i hela karet och sjunker så sakta. Artemia brukar vara godare än Mysis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 12 april 2013 Dela Postat 12 april 2013 min hane vägrar äta annat än frysfoder, honan däremot käkar både pellets och flingfoder... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 12 april 2013 Författare Dela Postat 12 april 2013 Tusen tack för alla tips! Hittills har det varit fryst stor krill (finns det liten?) Och fryst artemi samt ocean nutrition flakes. Inte varit sugna på något, men jag får väl ösa i lite av varje annat som jag kan hitta i butiken. Får väl övermata lite ett litet tag framöver. Lite frekventa vattenbyten och en bra skummare så går det nog. Bör jag pröva flera gånger om dan lite mindre mängd eller ska jag ösa i en hel burk en gång om dan? (inte en hel burk kanske...)HarrGustav: Har bara dessa två och 2 clowner, och har tyvärr inte möjlighet till ett eget akvarium för dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 12 april 2013 Författare Dela Postat 12 april 2013 Ordningen återställd, de var bara lite blyga. I dag åt de frusen artemia med god aptit. Tack för alla tips. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 13 april 2013 Dela Postat 13 april 2013 Bra att det gick bra skulle just skriva att du kunde ta det lugnt efter någon veckan kan man bli orolig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 13 april 2013 Författare Dela Postat 13 april 2013 Yep, var som jag skrev i första inlägget inte orolig ännu, men tänkte det var lika bra att höra sig för än att få panik om 1 vecka eller 2 om de inte börjat äta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 13 april 2013 Dela Postat 13 april 2013 helt klart rätt så man inte kör med hel fel foder eller vad som helst han vara tok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.