Gå till innehåll

Bangaii kardinal som inte äter.


Manks

Rekommenderade inlägg

har skaffat två bangaiikardinaler. Har bara haft dem i två dagar, så jag är inte så orolig ännu, men jag har inte sett dem äta nånting ännu, verkar inte vara allt för intresserad av mat över huvud taget. Första dagen var de skygga och lyckades gömma sig så pass så jag inte ens såg dem. I dag har de varit framme mer. en hänger under skummaren (antar att den gillar det lagoma flödet den får där) den andra hänger vid framrutan. Så fort jag öppnar huven för att mata så gömmer de sig och kommer inte fram förren clownerna har rensat på all mat.

Hur får man dem att börja äta, brukar de vara kinkiga eller ska jag bara vänta lite?

Tack på förhand

/Torsten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tusen tack för alla tips!

Hittills har det varit fryst stor krill (finns det liten?) Och fryst artemi samt ocean nutrition flakes. Inte varit sugna på något, men jag får väl ösa i lite av varje annat som jag kan hitta i butiken. Får väl övermata lite ett litet tag framöver. Lite frekventa vattenbyten och en bra skummare så går det nog. Bör jag pröva flera gånger om dan lite mindre mängd eller ska jag ösa i en hel burk en gång om dan? (inte en hel burk kanske...)

HarrGustav: Har bara dessa två och 2 clowner, och har tyvärr inte möjlighet till ett eget akvarium för dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...