harrgustav98 Postat 19 april 2013 Dela Postat 19 april 2013 Hej eftersom mitt kar var för litet för en powderblue så undrar jag vad som händer om jag lägger i en scopas i ett kar med en veliferum i? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 19 april 2013 Dela Postat 19 april 2013 Jag har haft en flavescens tillsammans med en veloferum i mit rsm på 130l och det va aldrig några bråk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 19 april 2013 Dela Postat 19 april 2013 jag har en flavescens och en hepatus i mitt lido 120 utan bråk=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Petter N Postat 19 april 2013 Dela Postat 19 april 2013 Jag hade en veliferum (en av mina favoritfiskar) och en flavenscens tillsammans i ett RSM 130D och de såg ut att trivas med varandra (det var faktiskt mina två första saltvattensfiskar). Jag stoppade dock i dessa två samtidigt. Ta dock i beräknande att Veliferum blir ganska stor efter ett tag. Det är förresten dessa som är på bild i min avatar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 19 april 2013 Författare Dela Postat 19 april 2013 jag tror också att det blir bättre när de åker i samtidigt men han har alltid vart snäll mot alla fiskar och inte haft nåt revir bråk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 19 april 2013 Författare Dela Postat 19 april 2013 Tror ni att veliferumen kommer att slå ijäl den eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 19 april 2013 Dela Postat 19 april 2013 Jag tror värtomom dom är lika stora. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 20 april 2013 Dela Postat 20 april 2013 De är båda ganska snälla fiskar för det mesta. Men veliferumen kommer att växa ur ditt kar. Och när man sätter i nya fiskar är ofta flavescens hyperaggresiv några dagar. Och scopas lite mindre hyperaggresiv.Ingen av de här fiskarna är egentligen lämpade för ett 200 liters kar. Minst olämplig är flavescens och scopas.Veliferum, desjardini och hepatus bör alla ha kar över 2m. De blir jättestora. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.