Gå till innehåll

Mobbad Clown


jensnordfalt

Rekommenderade inlägg

Har haft tre clownfiskar i cirka fyra månader nu. Först var de i ett nanoakvarium och då var det framförallt en av dem som var aggressiv mot de andra. Sedan en dryg månad bor de i ett större akvarium och nu har hackordningen blivit omvänd. Den fisk som tidigare var mest aggressiv är nu den som blir jagad av de två andra. Det har de senaste dagarna gått så långt så att han knappt kommer ur sin grotta som han valt som gömställe. De andra patrullerar lite där utanför så att han inte ska våga sig fram. I morse var t o m en falsk gramma med i mobbningen. Jag vet inte om han får någon mat. Han törs i vart fall inte äta tillsammans med de andra men något kanske slinker ner till hans grotta.

Någon som har en aning om vad det kan bero på? Är det ek? Är det övergående? Ska jag försöka fånga in mobboffret och sätta honom i ett annat akvarium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm har också haft som mest 6 clowner som funkade som en enda stor happy family i ca 1 vecka sedan hände något...det ena paret blev totalt utmobbat och fördrivet och dom jagades till bestämda platser i akvariet där dom fick vara. Tyckte riktigt synd om dom så jag plockade ut dom och sålde dom och friden var återställd. Nu ca 3 månader senare så händer något igen den minsta av clownerna blev igår ner jagad bakom en sten och fick vara där hela dagen igår, dom som har levt ihop som ett par sedan innan jag fick dom. Jag fattar ingenting men det säger mig att clownernas hierarki och sätt att leva verka vara enormt invecklat. Och enda sättet att veta med dom är att prova och sedan vänta och se hur det går. Lyckatill!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...