impajimpa Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Så då har man varit uppe i 08-land under helgen och införskaffat Maglofsters 600 liters kar med bänk. Vi stannade även till på Kolmården så familjen fick sitt. Kan rekommendera deras nya Delfin show. Aja över till viktigare saker..... karet Karet är 100X100x60. Glaset är 12mm, tre sidor optiwhite och 15mm botten. Sumpen är 80X60x48.Belysning: 2x100W Hybrid 40 chips 20500K + 60 chips 453nm Royal blue led panel + 2x50W 10000K led chip.Skummare: KZ Revolution SCirkulation: 2x 6105 med 7095 multicontroller, Eheim 5000l/h returpumpOsmolator: Tunze 3155Balling: Ingen för tillfället men förmodligen GHL 4-kanals så småningom.Deltec FR-509 med NP biopellets(funderar även på ATS)Just nu så väntar allt på att jag skall börja sätta ihop det och lite bilder kommer så småningom! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Bra val av akvarie, där har du lite att växa i vad gäller det levande. Ljuset där ver ska räcka gott ett bra tag också, så nu är det bara att fylla upp med vatten så kommer jag med lite sten och korall till dig sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 Hehe nja bara och fylla upp vet jag inte Är ju en hel del med att skruva ihop och så tänkte jag även måla om bänken då den blivit lite repig vid transporten.Funderar lite på hur jag skall kunna styra LED:sen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 få igång karet så snabbt som möjligt så du kan slänga i stenen så kan du pilla med skummare och det köret sedan =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Så bra att du inte kunde hålla dig längre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Härligt Jimmy! Ta god tid på dig o få det rätt med en gång nu!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Är det inburet? Jag vill se bilder.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 29 april 2013 Dela Postat 29 april 2013 Jag är imponerad över hur Jimmy lyckades "krypa" bakåt in i bilen genom en dörr samtidigt som han höll i sumpen! Hoppas allt blir bra nu Jimmy! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 få igång karet så snabbt som möjligt så du kan slänga i stenen så kan du pilla med skummare och det köret sedan =)Är det något jag lärt mig den korta tid jag sysslat med salt så är det att man inte ska stressa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 Så bra att du inte kunde hålla dig längre Det har ju varit på G med uppgradering ett par gånger men nu blev det av Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 Härligt Jimmy! Ta god tid på dig o få det rätt med en gång nu!Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkGör om gör rätt Aja det ska nog bli rätt bra om man inte stressar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 Är det inburet? Jag vill se bilder.. Nä det är inte inne än. Får bli lite bilder imorgon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 april 2013 Författare Dela Postat 29 april 2013 Jag är imponerad över hur Jimmy lyckades "krypa" bakåt in i bilen genom en dörr samtidigt som han höll i sumpen! Hoppas allt blir bra nu Jimmy!Haha när jag kom upp till dig så tänkte jag.... Hur f#n ska jag få in detta Sen att man har kondis som en gammal alkis och smidig som ett kassaskåp gjorde ju inte saken bättre Jag är helt övertygad om att detta kommer bli kanon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 gratis Jimmy till det nya karet det är bra att du inte stressar men du får gärna stressa med bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 gratis Jimmy till det nya karet det är bra att du inte stressar men du får gärna stressa med bilder Tack, bilder kommer under dagen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Va roligt JImmy. Grattis till nya karet.. Ska bli roligt att se det växa fram.. Hoppas allt går smidigt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 Tack! Jo man känner sig som ett barn på julafton Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 En "liten" teaser Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 Just nu står karet på golvet och jag kan inte lyfta upp det för frigoliten hade gått isönder i för många bitar.Så jag får se om någon har öppet imorgon som kan tänkas ha frigolit hemma Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Hornbach är ett hett tips, har nästan alltid öppet och brukar ha bra lager. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 Hornbach är ett hett tips, har nästan alltid öppet och brukar ha bra lager.får kolla där eller på Biltema imorgon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 1 maj 2013 Dela Postat 1 maj 2013 Liggunderlag är ju lite smäckrare än frigolit (svårt att hitta 10 mm frigolit) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 1 maj 2013 Författare Dela Postat 1 maj 2013 Blev liggunderlag så nu är karet uppe på bänken. Ska beställa nya genomföringar så det lär väl inte fyllas på vatten innan helgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 2 maj 2013 Dela Postat 2 maj 2013 Trevligt. Det är ju nu det roliga snart börjar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mamadubba Postat 3 maj 2013 Dela Postat 3 maj 2013 Hur går det här då? Tycker det e litet dåligt med bilder i den här tråden... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.