Gå till innehåll

impajimpas 600 liters


impajimpa

Rekommenderade inlägg

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...

Fin borre, haft en liknande. Den var bra på att möblera om och hade en förmåga till att samla på sig ett och annat mellan taggarna.

Min första borre blev inte långlivad dock, men hade en efteråt som jag stöd mata med en bit räka emellanåt vilket gjorde sitt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den är verkligen en favorit i karet och den gör ett superjobb. Jag har inte några större problem med att den välter omkull eller beslagtar saker :)

Fin borre, haft en liknande. Den var bra på att möblera om och hade en förmåga till att samla på sig ett och annat mellan taggarna.

Min första borre blev inte långlivad dock, men hade en efteråt som jag stöd mata med en bit räka emellanåt vilket gjorde sitt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det är mitt i sommarn så har jag hunnit med litta kul :)

Då min leddriver till hybridchippen bestämde sig för att den inte ville vara med längre så har jag kört med en MH/T5 ramp.

Så jag bestämde mig för att slakta min andra mh ramp och bygga ledramp av den.

För tillfället så har jag bytt ut T5orna till UV/RB leds. När jag får hem nya drivers till hybridchippen så kommer jag även byta ut MH.

post-7250-1446893013623_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det är mitt i sommarn så har jag hunnit med litta kul :)

Då min leddriver till hybridchippen bestämde sig för att den inte ville vara med längre så har jag kört med en MH/T5 ramp.

Så jag bestämde mig för att slakta min andra mh ramp och bygga ledramp av den.

För tillfället så har jag bytt ut T5orna till UV/RB leds. När jag får hem nya drivers till hybridchippen så kommer jag även byta ut MH.

[ATTACH=CONFIG]99437[/ATTACH]

Jäkligt snyggt jimpa! Hade precis sådan tankar innan för något år sen när jag hade en just sådan ramp.. Way back....

Stilren lösning ut i fingerspetsarna , enkelt o rent..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för ramp?

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Det bör vara aquamedics Mh/t5 kombo .. Finns i både 150 resp 250w Mh då.

Jimpa har gjort lite som du o jag diskuterade för något år sen.. Bort med t5orna o in med kylfläns o led i stället..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkligt snyggt jimpa! Hade precis sådan tankar innan för något år sen när jag hade en just sådan ramp.. Way back....

Stilren lösning ut i fingerspetsarna , enkelt o rent..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Tackar!

Tycker själv också att det blev riktigt bra. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satte upp den imorse och allt såg bra ut. Enda problemet är ju att MH avger väldigt mycket värme.

Är ute och kör nu så jag hoppas inte kåken brunnit upp när jag kommer hem haha

Kör nu igång rackaren o se om allt funkar som planerat.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satte upp den imorse och allt såg bra ut. Enda problemet är ju att MH avger väldigt mycket värme.

Är ute och kör nu så jag hoppas inte kåken brunnit upp när jag kommer hem haha

Samma dilemma som vi inte hade en lösning på innan heller en en tanke var att du monterar någon fläkt som bara blåser rakt genom lampan..

Bara för att ventilera hela lösningen.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte använda dom kylflänsarna som jag har till chippen med 3st fläktar på varje. Dom skall klarade av att kyla ner chippen bra tidigare men då satt dom iofs inte i en låda. Så om jag även har en fläkt som blåser igenom så hoppas jag att det håller nere värmen. Om det inte funkar så får jag skruva ner drivern och köra lägre watt. :) men som sagt först måste jag få hem 2drivers från kina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...