Atlas Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Fräck borre.. Musslan gillar jag starkt också.. Snygga.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 Fräck borre.. Musslan gillar jag starkt också.. Snygga..Tackar så mycket,Borren är grymt snygg och den gör verkligen en superjobb i karet så den kan jag varmt rekommendera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 4 juli 2013 Dela Postat 4 juli 2013 Fin borre, haft en liknande. Den var bra på att möblera om och hade en förmåga till att samla på sig ett och annat mellan taggarna.Min första borre blev inte långlivad dock, men hade en efteråt som jag stöd mata med en bit räka emellanåt vilket gjorde sitt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 4 juli 2013 Författare Dela Postat 4 juli 2013 den är verkligen en favorit i karet och den gör ett superjobb. Jag har inte några större problem med att den välter omkull eller beslagtar saker Fin borre, haft en liknande. Den var bra på att möblera om och hade en förmåga till att samla på sig ett och annat mellan taggarna.Min första borre blev inte långlivad dock, men hade en efteråt som jag stöd mata med en bit räka emellanåt vilket gjorde sitt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 juli 2013 Dela Postat 10 juli 2013 Jättefin borre.Hyffsat säker på att den är giftig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 17 juli 2013 Författare Dela Postat 17 juli 2013 Jättefin borre.Hyffsat säker på att den är giftig?jo den är giftig. Man passar sig lite för att stoppa ner näven när den är i närheten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Även om det är mitt i sommarn så har jag hunnit med litta kul Då min leddriver till hybridchippen bestämde sig för att den inte ville vara med längre så har jag kört med en MH/T5 ramp.Så jag bestämde mig för att slakta min andra mh ramp och bygga ledramp av den.För tillfället så har jag bytt ut T5orna till UV/RB leds. När jag får hem nya drivers till hybridchippen så kommer jag även byta ut MH. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Även om det är mitt i sommarn så har jag hunnit med litta kul Då min leddriver till hybridchippen bestämde sig för att den inte ville vara med längre så har jag kört med en MH/T5 ramp.Så jag bestämde mig för att slakta min andra mh ramp och bygga ledramp av den.För tillfället så har jag bytt ut T5orna till UV/RB leds. När jag får hem nya drivers till hybridchippen så kommer jag även byta ut MH.[ATTACH=CONFIG]99437[/ATTACH]Jäkligt snyggt jimpa! Hade precis sådan tankar innan för något år sen när jag hade en just sådan ramp.. Way back....Stilren lösning ut i fingerspetsarna , enkelt o rent.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Vad är det för ramp?/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Vad är det för ramp?/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"Det bör vara aquamedics Mh/t5 kombo .. Finns i både 150 resp 250w Mh då.Jimpa har gjort lite som du o jag diskuterade för något år sen.. Bort med t5orna o in med kylfläns o led i stället..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 snyggtTackar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Vad är det för ramp?/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"Det är som Manne säger en AquaMedic 250W MH/T5 ramp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Jäkligt snyggt jimpa! Hade precis sådan tankar innan för något år sen när jag hade en just sådan ramp.. Way back....Stilren lösning ut i fingerspetsarna , enkelt o rent.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTackar!Tycker själv också att det blev riktigt bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Kör nu igång rackaren o se om allt funkar som planerat.Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Satte upp den imorse och allt såg bra ut. Enda problemet är ju att MH avger väldigt mycket värme.Är ute och kör nu så jag hoppas inte kåken brunnit upp när jag kommer hem hahaKör nu igång rackaren o se om allt funkar som planerat.Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Satte upp den imorse och allt såg bra ut. Enda problemet är ju att MH avger väldigt mycket värme.Är ute och kör nu så jag hoppas inte kåken brunnit upp när jag kommer hem hahaSamma dilemma som vi inte hade en lösning på innan heller en en tanke var att du monterar någon fläkt som bara blåser rakt genom lampan..Bara för att ventilera hela lösningen.Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Tänker prova sätta en stor fläkt på ventilationsgallret på ena sidan som blåser igenom så får vi se om det hjälper Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Vad tänker du sätta istället för MHn ? Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Har ju 2st hybridchip 10K/RB 100w som klarar 260w så jag tänkte köra dom på 180w vardera.så totalt blir det ca 470w i rampen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 juli 2013 Dela Postat 18 juli 2013 Det krävs en bra kylning för att klippa nästan 500w .. Jag har knappa 300 på varje 80cm del..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 18 juli 2013 Författare Dela Postat 18 juli 2013 Tänkte använda dom kylflänsarna som jag har till chippen med 3st fläktar på varje. Dom skall klarade av att kyla ner chippen bra tidigare men då satt dom iofs inte i en låda. Så om jag även har en fläkt som blåser igenom så hoppas jag att det håller nere värmen. Om det inte funkar så får jag skruva ner drivern och köra lägre watt. men som sagt först måste jag få hem 2drivers från kina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 21 juli 2013 Författare Dela Postat 21 juli 2013 Då var det dags för mig också att börja med Balling Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 juli 2013 Dela Postat 21 juli 2013 Trevligt jimpa! Kul att allt verkar gå åt rätt håll!Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 21 juli 2013 Dela Postat 21 juli 2013 Vart har du införskaffat balling facken? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.