Atlas Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Gör fast tråd om mitt kar då jag fick slita ut det mesta för att få tag på Imperatorn.Postar lite bilder på den nya rescapen som är i princip samma som innan men mitt revet är mot bakrutan nu istället så det ger mer yta..Min stora BTA kunde dock inte hittas någonstanns.. Märkligt minst sagt. Börjar med en bild på den lilla anemonen som tog livet av min fina Chelmon rostratus.Förmodligen en Mini Haddoni har jag fått höra.Fyller på med mer bilder efterhand som karet växer fram här..Med vänlig hälsning Nicklas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Du provade inte fånga imperatorn med en fälla? Riktigt synd med din Chelmon. Men du har ju verkligen börjat få upp ångan i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 Nej. Skulle ändå riva det mesta för att försöka få reda på vart min BTA blev av,Men vet lika mycket nu som innan beträffande det haha.Ja det blev en liten favorit min chelmon. Rörde inget i karet. Inte ens min lilla mussla har den visat nått intresse för. Tyvärr inte glasroserna heller men det gjorde inget då den var så fin.Kommer att försöka med en till lite senare. Vet inte vad jag ska göra med min haddoni ännu då jag tycker den är fin.Dessutom verkar det som den skall dela på sej nu.Karet kommer att utvecklas förhoppningsvis rätt fort efter att jag fått mitt lyse nu den 7/5. Kommer att satsa på mer koraller efter att jag känner att jag fått ordning på lyset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 30 april 2013 Författare Dela Postat 30 april 2013 Lägger in lite nytagna bilder så det finns lite att titta på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 30 april 2013 Dela Postat 30 april 2013 Som sagt .... du har börjat få upp ångan Snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 Äntligen så har jag fått mitt lyse..Varit o hämtat det i morse så nu ska ramen runt karet byggas färdigt så jag vet vart ledhållarna hamnar..Träffade även trevligt folk i malmö.. Alltid kul..Mr.Bulldog med dotter..Bifogar lite bilder på Leden..Pacific Sun Triton R2 175w x 4.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Snyggt! Vitt är fint! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 De där kommer sitta som ett smäck över ditt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Äntligen så har jag fått mitt lyse..Varit o hämtat det i morse så nu ska ramen runt karet byggas färdigt så jag vet vart ledhållarna hamnar..Träffade även trevligt folk i malmö.. Alltid kul..Mr.Bulldog med dotter..Bifogar lite bilder på Leden..Pacific Sun Triton R2 175w x 4..[ATTACH=CONFIG]95926[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]95927[/ATTACH]är det en göteborgs rapé jag ser där på bordet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 Du har bra ögon Wigge Har satt upp ramen som skall byggas in med luckor och täckas. En liten bokhylla blir det på vänster sida..Och Manne o Lagge.. Ja jisses vilken skillnad..Jäklar vad nöjd jag är.. Helt annat kar har det blivit med det nya lyset..Nu ska jag bara lära mej alla inställningar osv..En hel del.Slänger med några bilder på bygget så här långt.Har dock inte ställt in några färger eller nått ännu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 sjukt snyggt! fantastiska färger med det nya ljuset! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Ser riktigt bra ut Niklas , lagom många moduler med Härlig grön stuns på korallernaMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Ser riktigt snyggt ut! Blir ju ett ordentligt lyft Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 Ja nu ska man bara täcka och fixa luckor,samt ordna till alla sladdar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Ser riktigt bra ut Nicklas! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 28 maj 2013 Författare Dela Postat 28 maj 2013 Har haft ett litet ofrivilligt uppehåll då jag fick åka ambulans och blev inlaggd på sjukhus. Fick njurstens anfall och mina blodvärden rusade iväg åt ett riktigt dåligt håll.Men det verkar bli bra nu efter operation..Så nu blir det lite nya tag med karet. Blir nog mest bara att hålla det stabilt inför semestern. Kanske nån liten fragg går ner eller så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 maj 2013 Dela Postat 28 maj 2013 Kul att du är på benen då igen Niklas!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 maj 2013 Dela Postat 29 maj 2013 Skönt att du mår bättre nu.Hur har karet klarat sig i din frånvaro? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 29 maj 2013 Dela Postat 29 maj 2013 Skönt att allt gick bra! Ta det lugnt med karet och bara underhåll det tills du känner dig helt bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 30 maj 2013 Författare Dela Postat 30 maj 2013 Karet har klarat sej riktigt bra och korallerna växer på bra.. Allt ser ut att gå åt rätt håll..Hoppas det håller sej så i sommar också.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 Karet rullar på riktigt bra. Ett litet missöde är min lilla mussla som har envisats med att skjuta sej tillbaka ner i sanden varje gång jag placerat den på någon sten är att en sandvändare hade begravt den och den är nu död tyvärr.Annars växer korallerna bra.Lite nya planer är att sätta igång en liten salt avdelning ute i garaget och bygga om min discus odling för fragg kar och dyligt. Men det får bli ett höst/vinter projekt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Huvudsaken är att du mår bättre! Skönt att karet rullar på och missöden lär man aldrig komma helt ifrån och det är skönt om det bara är små Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 4 augusti 2013 Författare Dela Postat 4 augusti 2013 Precis hemkommen från semestern. 3 veckor utan någon tillsyn och allt har gått bra förutom att jag fått lite alger av något slag.Korallerna har växt på riktigt bra. Och ingen fisk har dött eller hoppat ut. Värdena får mätas lite senare. Slänger upp några bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 augusti 2013 Dela Postat 4 augusti 2013 Kul Nicklas! Hoppas semestern var trevlig! Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 4 augusti 2013 Författare Dela Postat 4 augusti 2013 Haha , jag skrev nog samma sak på din tråd i samma stund..Jodå semstern har varit kanon. Nu blir det till att sakta men säkert bygga vidare på karet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.