Gå till innehåll

Atlas 720L med 130L sump


Atlas

Rekommenderade inlägg

  • Svar 362
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Inte direkt mer än dom planer jag har på att färdigställa bänken runt karet och fylla på med mer fraggar. Samt att jag ska starta 3 st 220L som fraggkar och eventuellt försöka odla något.

Har bara varit i segelbåten och husvagnen.

Har även funderingar på att bygga om mitt andra 720L kar med en annan inriktning i.

Det är många funderingar just nu. Kanske ska köpa hus i snar framtid och då blir det ett akvarierum som Larry har. Och då blir det ett stort kar istället och några fraggkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dem där algerna råkade jag också ut för! Det löste jag genom att suga ut så mycket som möjligt och sen köra med väteperoxide. detta var ju iofs i ett akvarium på 30L utan skummare så jag vet inte hur det funkar i ett så stort du har.

Dinos tror jag att dem kallar dem iaf!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Håller på att utrota lite oönskade knappar av den farligare sorten. Fick tips om att ta ut stenen i en spann och ösa magnesium på den. Ska bli kul att se resultatet.. Spolar av stenen ikväll.

Kände en väldigt frän doft direkt när jag öste på magnesiumet så det va bara till att hålla andan och ställa sej i lä :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Krille. Va ute i tittade och dom syns inte på stenen längre..

Har precis installerat en ny pump då den gamla stannat.Dom hade slarvat bort den så jag fick en Tunze 6155 istället.. Jäklar vilket drag det var i den. Hehe

Så det va ju inget jag blev ledsen för. Och dubbelt så dyr. ;)

Slänger in lite nya bilder när jag ändå är på G.

Min mini haddoni är nymatad och glad.

Lite nya fraggar från Manne också.. Särskilt en jag hoppas ska ta sej o komma igång..

post-7265-14468930426869_thumb.jpg

post-7265-14468930428027_thumb.jpg

post-7265-14468930425744_thumb.jpg

post-7265-14468930426029_thumb.jpg

post-7265-14468930426294_thumb.jpg

post-7265-14468930426591_thumb.jpg

post-7265-14468930427165_thumb.jpg

post-7265-14468930427468_thumb.jpg

post-7265-14468930427744_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Jonas.. Dom är på tillbakagång. Har sugit upp en del med slang annars gör jag inget åt det.. Naturen får ha sin gång i den mån det går tycker jag..

Dom syns lite på den ena halvbilden med den "gröna bollen". Flaket som sticker ut..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter trevligt Krille..

Idag har jag haft trevligt besök från Larry och en kille från mörrum..

Tack för många fina fraggar Larry..

Kommer upp o hämtar lite till inom snar framtid ;)

Bilder kommer när jag kommit hem från husvagnen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja skrev i en annan tråd att det skulle ta ett år innan ditt kar var fullt. Nu när ja ögnat igenom dina bilder o vet vad du fraggat så kommer ditt kar vara knöfullt om 6 månader.

Du måste inom kort bara se till att automatisk dosering av Balling och spårämne blir av.

När korallerna får gå med gämna värde och ditt lyse o skummare så kommer korallerna att gilla läget ännu mera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen grabbar.. Ja balling och spårämnen håller jag på att studera lite smått och vad som blir bra för mitt kar.Blev ju ett litet break iom semstertider..

Tänkte att jag skulle ta lite hjälp av er när det närmar sig ett inköp faktiskt Manne o Larry ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen grabbar.. Ja balling och spårämnen håller jag på att studera lite smått och vad som blir bra för mitt kar.Blev ju ett litet break iom semstertider..

Tänkte att jag skulle ta lite hjälp av er när det närmar sig ett inköp faktiskt Manne o Larry ;)

Läs på först!! Handla sen , då blir felen färre o mindre ;).

Ja, jag är tjatig på detta!

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...