Gå till innehåll

Sniglar


Elcopo

Rekommenderade inlägg

Jag har väldigt lite erfarenhet av saltvattensakvarium... Förra veckan så köpte jag de första levande djuren, dvs städpatrullen... Dom stora sniglar verkar leva, men beteer sig väldigt konstigt... Dom ligger mest så att den köttiga delen är uppåt... Jag har trott att vissa av dom har varit döda, men de reagerar om man lyfter upp dom..

Är detta normalt..??

../Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär en vecka efter att dom levande stenarna hamnade i vattnet... Värdena såg bra ut... Dock läckte påsen in en hel del saltvatten från karet medan jag skulle vänja in dom vid vattnet... De övriga djuren mår bra: räkor, kräftor, sjöstjärna samt den andra typen av sniglar/turbosniglar... Jag vänder dom rätt och stundtals så vandrar dom runt som dom ska men hamnar på rygg efter ett tag... Skumt... Misstänker att det var missen med saltvattnet vid invänjandet... Hoppas bara att dom piggnar på...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara levande sten... Skummare har jag oxå... Jag fyllde på vatten i karet ungefär 2 veckor innan den levande stenen hamnade där...

Dom kravlar runt nu som om dom aldrig betett sig konstigt... Dom andra levande djuren verkar må hur bra som helst...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst en artikel om sniglar/snäckor där de är känliga för snabb förändring av salthalten, vilket gör att de antingen torkar ut pga saltet lr får för mycket vatten in i sina celler. Sedan om man kunde komma ihåg var den engelsk skriva artiklen fanns på nätet hade varit bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En snigel dig dessvärre... Den andra mår bra och sniglar runt som de ska...

En helt annan fråga.. En av mina turbosniglar kröp upp på sidan av ytavrinningen... Efteråt så såg jag något som jag först trodde var smuts, men som nästan ser ut som fjädrar... E det snigelägg..??

../Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...