freddi36 Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Denna lilla anemon fick jag med i en påse i min DO beställning. Vad är det? Den är som en 50öring, brun beige med väldigt "fransiga" tentakler. Väldigt klibbig och har en tydlig fot och mun, dvs det är en anemon men vilken?Sen imorse har den vandra ca 10cm så det säger också anemon. Citera
freddi36 Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Nej det är ingen maximini, dom har små bubbliga tentakler, dennas ser ut som små "träd" =) Citera
Anlu Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Hämtade mina varor för 20 min sedan. I Norrköping.Trevligt men lite oroande samtal med Henrik...Återkommer med bilder Citera
freddi36 Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Hämtade mina varor för 20 min sedan. I Norrköping.Trevligt men lite oroande samtal med Henrik...Återkommer med bilderfel tråd? Det kan kanske va en Phymanthus buitendijki.. Citera
Laggeman Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Du får låta den växa till sig och se vad det blir av den. Citera
Wigge Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 det är iallafall någon sorts anemon det kan vi konstatera, längre kommer vi inte just nu Citera
freddi36 Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Ja jag får väl det, vet inte riktigt var jag ska sätta den för att hålla koll på den bara. Den verkar gilla att krypa omkring Citera
Laggeman Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Ifall det är en sandanemon så ska du sätta den på botten, så den kan gräva ner sin fot. Citera
freddi36 Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Har ingen sand i det karet, men kan ta ett lock till en fiskmatburk och lägga sand i och sen sätta den där Citera
Laggeman Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Ta annars ett nubbeglas så du får lite djup på sanden, samtidigt blir det svårare för den att flytta sig ur sanden. Citera
freddi36 Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Ja det kan man också göra =)tror jag sätetr ner glaset/locket med sand i burken (typ yngelbox) och sen sätter jag anemonen där i. Så kan jag se ifall den fäster sig och sen flytta ut den i karet Citera
Anlu Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Aha, så det var där mitt inlägg landade . Undrade just var det tog vägen. Citera
Piraterna Postat 8 maj 2013 Postat 8 maj 2013 ser ut som en baby sandanemone, fick du den som liftare? Citera
Manks Postat 8 maj 2013 Postat 8 maj 2013 fel tråd? Det kan kanske va en Phymanthus buitendijki..har två phymantus, dock kom de med stenen och de har inte flyttat sig en milimeter från respektive plats, trots 4 ombyggnationer samt 5 olika placeringar på pumpar. lite svårt att se hur den där aer ut i den vinkeln. ny bild skulle uppskattas. Hur ser foten ut? Citera
freddi36 Postat 9 maj 2013 Författare Postat 9 maj 2013 satte den på ett fat med sand för ca 5min sen. Nu sitter den 5cm bort upp på glaset! Riktigt snabbt förflyttar den sig! Vi får se vart den stannar så jag tar bild då när den är fullt uppblåst Citera
freddi36 Postat 28 juni 2013 Författare Postat 28 juni 2013 Kan medela att detta är en sandanemon. Den har vuxit till sig och blivit ca dubbelt så stor och börjat på gröna tentakler Häftig liten rackare som ratar sanden och sitter uppe på glaset istället =p Citera
Laggeman Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Kan du inte ta ett nytt foto på den nu när du har möjlighet till det mellan akvariebytena? Citera
freddi36 Postat 4 juli 2013 Författare Postat 4 juli 2013 Roligt att du nämner den.. Hade faktiskt tänkt göra det idag, men när jag kom hem såg jag att den delat sig! Fattar inte varför, den var ju så liten. Dom sitter iallafall kvar i nanot, har inte stängt det men tog ut allt annat. Ska skrapa loss dom imorgon hade jag tänkt, vill se om dom tänker krypa upp på småstenen jag la bredvid dom först bara Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.