Alessandro Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Detta kommer att startas till hösten.Är första gången jag kommer att köra med sump, några tips ?Måtten på karet är 120*60*60 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 En skummare och returpump skulle nog sitta på sin plats. Skämt åsido, men hur många hål är et borrat i dagsläget? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 returpumpen ligger i plastpåsen 3 hål, 2 ner och en upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 8 maj 2013 Dela Postat 8 maj 2013 Då har du en bra början iaf. Vad har du tänkt dig för levande i karet? Det kan ha en del betydelse för val av övrig teknik. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 17 maj 2013 Författare Dela Postat 17 maj 2013 Tänkte köra mjukt med inslag av lps och nån sps, har på gång en led (maxspect g2 170 W)Skummare har jag inte köpt än, för cirkulationen tänkte jag använda mina 2 tunze 6045 alt köpa 2 st jebo wp 25. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 20 maj 2013 Författare Dela Postat 20 maj 2013 belysning maxspect g2 170 w, skummare bubble magus curve 5saknas nu är en schyst cirk.pump. Har mina tankar på en vortech mp 40 es beg![h=1][/h] Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 14 oktober 2013 Författare Dela Postat 14 oktober 2013 Tips/länkar på hur alu ställningar kläs in med ikeas köksluckor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 14 oktober 2013 Dela Postat 14 oktober 2013 "super"magneter är en idé. Då kan du öppna upp alla sidor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 14 oktober 2013 Författare Dela Postat 14 oktober 2013 "super"magneter är en idé. Då kan du öppna upp alla sidor.Det var ju smart!Vart kan jag köpa det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 14 oktober 2013 Dela Postat 14 oktober 2013 Nu är ju inte aluminium magnetiskt men det är ju lösligtMagnetvaruhuset.se, jag gjorde så med mina luckor. En list de stöder på i nedkamt och magneter i överkant Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 14 oktober 2013 Dela Postat 14 oktober 2013 Vet inte. Skulle behöva några själv men har inte letat upp än.Nej man får ju självklart använda sig av lim eller motsvarande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 15 oktober 2013 Författare Dela Postat 15 oktober 2013 några andra tips på hur man kan klä en alu stativ? =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 15 oktober 2013 Dela Postat 15 oktober 2013 Alt1.Om du vill använda magneter skaffa lite plåtremsor och limma dem på alu-ställningen.Alt2Limma byggvinkar till reglar på alu-ställning.. så har du hål att skruva eller magneter där med..ALt3Skaffa en plåt/klämma med två hål i så kan du klä den med mdf eller något och sätta gångjärn i det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 Äntligen är detta kar på G !!Lucka från ikea kläs med magnetremsa Sump, pvc rör, skummare och led rampVoilá ! Det vart ganska snyggt! Behöver nu något som täcker det svarta mellan luckorna och akvariet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Finns det risk för att rutan "ramlar" av om den inte får stöd? Rutan är 120 cm x 60 cm x 1 cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 april 2014 Dela Postat 22 april 2014 Njet men om du har franska nerver - skaffa en längre skiva MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 22 april 2014 Dela Postat 22 april 2014 Ingen fara, gör inget om sidorutan hänger i luften. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Ingen fara, gör inget om sidorutan hänger i luften.Detta är framrutan. ..120 cm x 60 x 1...lär väga några kg.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Njet men om du har franska nerver - skaffa en längre skiva MVH LasseVet inte om jag orkar. ..har fyllt karet med saltvatten och LS...fan att man upptäcker sånt i efterhand. .. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Svårt att få stenen snyggt. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 april 2014 Dela Postat 22 april 2014 Fortfarande ingen fara tycker jag. Enda nedåtgående kraften är ju skivans tyngd. Den hålls ju uppe både av silikon nere, mot sidorutorna och övre staget. Är det så dåligt så den "glider" ner så kommer rutan nog ha studsat ut på grund av vattentrycket långt innan. Du kan nog sova lugnt ..... tror jag MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 22 april 2014 Författare Dela Postat 22 april 2014 Fortfarande ingen fara tycker jag. Har du inte möjlighet att lägga någon lite bredare plywoodskiva 3 - 5 mm över den tjockare skivan för nervernas skull.MVH LasseDå måste jag tömma och lyfta hela kalaset.....Får se hur jag gör, tack för rådet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 22 april 2014 Dela Postat 22 april 2014 Rutan bör väga ungefär 22 kilo. Men då har du en fog på totalt 2,38 kvadratdecimeter med silikon som håller fast den.Nu är du givetvis klok som inte tar vad jag skriver som någon absolut sanning. Men personligen hade jag inte bekymrat mig :-) Så länge det är korrekt limmat kommer rutorna spricka och gå sönder innan rutan far loss från fogen. Silikonet är starkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 25 maj 2014 Författare Dela Postat 25 maj 2014 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.