Gå till innehåll

Luftump eller inte


Olle

Rekommenderade inlägg

Var å köpte en sådan här i går

post-7239-14468929417127_thumb.jpg

Måste man ha syrepump på? Jag har kopplat den till ljuddämparn på skummaren och när jag sätter fingret på anslutningen där syrepumpen ska sitta så känns det att fingret fasnar lite. Men det kanske blir för lite tryck på Ozonet om man låter det självdra. Det skulle vara skönt och slippa ha en pump till som låter. Har plöjt igenom Ozonforumet hur länge man ska ha den på. Men det verkar väldigt olika bud på det.

Någon som har lite mer tipps på hur länge den ska vara på? Och vilken styrka man ska ha

Det blir väll Overkill å köra med Uvc när man har Ozon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej olle patan här vilken storlek på ozon köpte du?

Hej,

Jag köpte en 50 Mg. Det ska vara ungefär 10Mg./ 100Liter vatten. Så de ska väl räcka för oss. Men det skilde inte så mycket i pris så man kan nästan ta en 100 Mg och köra på hälften. Men där jag köpte min hade dom bara 50 Mg. Kvar. Men vattnet blir sjukt klart ser ut som firrarna

Svävar i luften + Att nu slipper man kanske pricksjukan som tog död på min Imperator och Gula Kirurg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För och få bättre flöde vid ozon andvändning är det bättre och ansluta en luftpump.

Kanske det. Men jag har en luftstrypning mellan ljuddämparn och skummarn för att den inte ska tok skumma. Så jag vet inte hur mycket

mer Ozon den får i sej Pga. Strypningen som e där

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du varit i en antikaffär och köpt den där ? - dessa har ju inte tillverkats på typ 6år

Hej,

Jag köpte en 50 Mg. Det ska vara ungefär 10Mg./ 100Liter vatten. Så de ska väl räcka för oss. Men det skilde inte så mycket i pris så man kan nästan ta en 100 Mg och köra på hälften. Men där jag köpte min hade dom bara 50 Mg. Kvar. Men vattnet blir sjukt klart ser ut som firrarna

Svävar i luften + Att nu slipper man kanske pricksjukan som tog död på min Imperator och Gula Kirurg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du varit i en antikaffär och köpt den där ? - dessa har ju inte tillverkats på typ 6år

Haha. Nä de var nog inte årets modell direkt. Men den va så gott som gratis så de va bra läge å testa Ozon då. Undra hur dom ska göra om den pajar. Det står att det är 6 Månaders garanti från inköps datumet. Men den verkar göra det den ska. Annars gillar jag ju Vintage grejer fast mest när det gäller bilar. Du ser hur det blir

när firre affären där man brukar handla inte har det hemma;)

Ändrat av Olle
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom funkar alldeles utmärkt och jag gillar ju både gamla bilar och akvarie-vintage :)

Du behöver bara se till att göra rent alutuben/glasröret med jämna mellanrum, så det inte bildas fukt och saltkristaller mellan dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...