Gå till innehåll

Aejohansson 250 liter med sump


aejohansson

Rekommenderade inlägg

Blev tvära kast, från att ena dagen stå och räkna på materialet för att bottenborra och fixa mitt 450 liters kar till att bära upp ett färdigt 250 liters system den andra dagen. Karet i sig är ett spontanköp när läget kom och jag samtidigt insåg att jag inte skulle hinna fixa 450 liters karet innan halva lägenheten blir byggarbetsplats.

Hursom så tog jag de stora planerna, minskade på 200 liter vatten men behöll tanken om tekniken så det ser just nu ut att bli:

Visningskar: 250 liter helglas, svart bakgrund, borrat i sidan

Returpump: Newjet NJ3000 typ, har nu 3 newjetar liggande att välja på

UV-C: Sunsun 36w

Streamer 1: Jebao WP-40 med controller

Streamer 2: Seio prop 1000 (kommer ev. att stekas)

Belysning: 150w DIY-ledramp och 2x39 w T5 som komplement

Skummare: Till att börja med en MCE600 men kommer nog bli en ATI BM200

Övrigt: 150 liter sump med refugium-del, 2x25w T5 i sumpen, balling med doserpumpar, någon auto-topoff och lite sånt.

Sten: ca. 30 kg

Innevånare:

Än så länge är bara en valentini puffer beställd

Koraller:

Blandat hårt och mjukt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara miniatyrer? Försökte förstora bilderna men det verkar vara svårt :)

Ser att Valentini puffern är giftig, var har de giftet? Ser ingen pigg eller dylikt. Hur pass giftiga är de?

Att den står som giftig är nog som aejohansson säger ingen direkt fara, så vida man inte äter den..

"Parts of its flesh are poisonous. It has the ability, when threatened or alarmed, to inflate its body to almost twice its normal size. It becomes alarmed when netted, therefore, use a container to transfer it." (http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+39+250&pcatid=250)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...