Gå till innehåll

Då var det äntligen här! Mitt Red sea 500 S-line


Daniel74R

Rekommenderade inlägg

Bilder får vänta, håller på att köra in karet och tyvärr så har jag fått roliga cyano som jag kämpar med!

Har kört red slime remover men det hjälpte inte! Just nu så provar jag Easy-life excital.

Vet inte om det kan bero på att jag kör med död levandesten? Jag har aldrig fått så här mycket cyano innan och jag har ändå några år på nacken.

Alla värden är bra och min biopelletsreaktor går kanon, jag börjar undra om det kan bero på som Stig i Gemla skrev i ett inlägg att det kanske beror på att det är för magert i karet? Jag vet inte men jag har låga värden, Nitrat 4 och fosfat går ej att mäta med Salifer eller Red sea test.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter fyra månader i olidlig väntan så kom då äntligen mitt Red sea Max S-line 500L.

Jag beställde detta kar i slutet av Januari och det är helt sjukt att det tagit såhär lång tid, men den som väntar på något gott ;)

Importören till Red sea karen i Sverige är Dogman och jag har haft många samtal med dom och jag måste säga att det inte är deras fel att det tagit såhär lång tid utan det är Red sea själva som inte är så måna om sina kunder i Skandinavien plus att efterfrågan varit stor och att dom då hellre mättar marknaden i USA och Tyskland!

Imorgon lördag så ska jag och en vän börja dagen med ett besök på reptilmässa i Malmö och på vägen hem så hämtar vi upp min låda med karet i :)

Lördagen är räddad med andra ord och det ska bli skit kul att få sätta ihop det i morgon och ett par kalla bira under tiden :)

Ska bli kul att få damma av alla saker man beställt till karet och som har legat en tid här hemma, inte minst min Biopelletsreaktor från Reef Dynamics som jag beställde från USA, plus mina Tunse pumpar 6095 med multicontroller 7096.

[ATTACH=CONFIG]96928[/ATTACH]

riktigt snyggt! vad ligger priset på akvariumet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fy f.....aaaaan vad jag hatar cyano! Det börjar avta en del efter MYCKET jobb med att suga bort skiten!

Har kört med både Redslimeremover och Excital och kunde sparat dom tusenlapparna med att hällt i Ramlösa i stället vilket inte gav något resultat alls.

Karet flyter på bra annars förutom det och lite saker finns där i nu, en Euphyllia stor som en fotboll, och tjuvstartat med två Acropora som ser ut att trivas med utslagna polyper, en ricordea florida från grannen. 6 st gröna chromis från mitt gamla kar, lite sniglar (som har förökat sig) och några eremiter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...