Gå till innehåll

Akvariet gungar


dahlgren

Rekommenderade inlägg

Hej.

Provfyllde mitt akvarium idag och det står stabilt, inga glapp mellan de fyra fötterna. Men man kan gunga akvariet lite, känns sådär.

Vad tycker ni jag ska göra? Funderar på att ställa akvariet på en en skiva, kanske det kan hjälpa?

Såhär ser det ut, hög tyngdpunkt med andra ord.

post-7122-14468929664365_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Schvitsa ihop den ordentligt ;)

Om det ändå är golvet så fixa en betongplatta som är större än arean alvariet har och ställ allt på

Svetsa? Jag har förvisso svets men med mina kunskaper i svetsning lär jag sätta eld på kåken... Det blir att köpa ett par järn och hämta proppmaskin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att många skruva ihop-möbler lämnar en del övrigt att önska....

Det räcker nog om du får fast den i väggen och ser till att dra alla skruvar ordentligt

Bänken är byggd av svetsade fyrkantsrör, av tidigare ägare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den ser faktiskt stabil ut. Är

Du säker på att det inte är golvet ändå?

Var 100 på att det var golvet först, det är ju gammalt plankgolv i furu (tror jag). Men efter att jag och en vän kännt lite på bänk och akvarium kom vi fram till att det måste vara bänken som rör sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med den höjden i förhållande till rördimensionen så är det mycket möjligt att det svajar lite även om det är en kraftig konstruktion.

Så jag håller med dom som säger skruva i väggen eller så monterar du ett kryss på de tre sidor som inte öppnas för att stabilisera det hela.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...