Bobjo Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 HejHar införskaffat en Salarias fasciatus och undrar vad man kan ge honom att äta. Har köpt sushi-sjögräs som dom sa att man kan ge. Finns det något ytterligare? Pellets? Hur länge kan man låta sjögräset ligga i? Har köpt en klämma med sugkopp, måste man presentera maten vid botten eller kan man sätta den vid ytan? Lite pyssligt att behöva köra ner hela armen i akvariet varje dag för att ge honom mat. Lite rädd att han ska svälta då jag inte har så jättemycket alger i karet. Tacksam för lite tips!//Bosse Citera
MarinaS Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Min salarias käkar allt, pellets, frysfoder, flingor, alger ja allt som stoppas in i akvariet går ner!Man får prova sig fram, i början kan de vara lite kinkiga på att ta mat men man får vara envis, när de väl tagit första tuggan tar de gärna en till - de är ganska matglada av sig. Citera
harrgustav98 Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Min pappa har en salarias och först så åt den bara alger på stenarna men till slut gör den också som Marinas och äter allt(Den leker till och med sandvändare fast den äter sanden ist). Citera
Petter N Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 HejHar införskaffat en Salarias fasciatus och undrar vad man kan ge honom att äta. Har köpt sushi-sjögräs som dom sa att man kan ge. Finns det något ytterligare? Pellets? Hur länge kan man låta sjögräset ligga i? Har köpt en klämma med sugkopp, måste man presentera maten vid botten eller kan man sätta den vid ytan? Lite pyssligt att behöva köra ner hela armen i akvariet varje dag för att ge honom mat. Lite rädd att han ska svälta då jag inte har så jättemycket alger i karet. Tacksam för lite tips!//Bosse Jag hade en som matstrejkade länge, men när jag började mata med dessa började han äta. När han väl började så åt han allt som bjöds d v s Ocean Nutrion Formula 2 och frusen artemia. Citera
Yodelking Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Jag har haft en som åt nori liggandes i min hand och allt annat som matades i karet. Just nu har jag en som bara äter algerna på stenarna och rutorna. Citera
Lasse Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Jag hade en som matstrejkade länge, men när jag började mata med dessa började han äta. När han väl började så åt han allt som bjöds d v s Ocean Nutrion Formula 2 och frusen artemia.Detta är ett suveränt tillskott till Salarias enligt min erfarenhetMVH Lasse Citera
Bobjo Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Tack för tipset! Har köpt dessa och ska prova. En undran bara, nosar han upp tabletten eller måste jag försöka lägga den under näsan på han?//Bosse Citera
Lasse Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 På alla jag provat så är de som katter efter kattmyntaMVH Lasse Citera
Bobjo Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Ok, han har inte brytt sig än men hoppas att han hittar rätt så småningom. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.