Gå till innehåll

Mat till Salarias fasciatus


Bobjo

Rekommenderade inlägg

Hej

Har införskaffat en Salarias fasciatus och undrar vad man kan ge honom att äta. Har köpt sushi-sjögräs som dom sa att man kan ge. Finns det något ytterligare? Pellets? Hur länge kan man låta sjögräset ligga i? Har köpt en klämma med sugkopp, måste man presentera maten vid botten eller kan man sätta den vid ytan? Lite pyssligt att behöva köra ner hela armen i akvariet varje dag för att ge honom mat.

Lite rädd att han ska svälta då jag inte har så jättemycket alger i karet.

Tacksam för lite tips!

//Bosse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min salarias käkar allt, pellets, frysfoder, flingor, alger ja allt som stoppas in i akvariet går ner!

Man får prova sig fram, i början kan de vara lite kinkiga på att ta mat men man får vara envis, när de väl tagit första tuggan tar de gärna en till - de är ganska matglada av sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Har införskaffat en Salarias fasciatus och undrar vad man kan ge honom att äta. Har köpt sushi-sjögräs som dom sa att man kan ge. Finns det något ytterligare? Pellets? Hur länge kan man låta sjögräset ligga i? Har köpt en klämma med sugkopp, måste man presentera maten vid botten eller kan man sätta den vid ytan? Lite pyssligt att behöva köra ner hela armen i akvariet varje dag för att ge honom mat.

Lite rädd att han ska svälta då jag inte har så jättemycket alger i karet.

Tacksam för lite tips!

//Bosse

Jag hade en som matstrejkade länge, men när jag började mata med dessa började han äta. När han väl började så åt han allt som bjöds d v s Ocean Nutrion Formula 2 och frusen artemia.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en som matstrejkade länge, men när jag började mata med dessa började han äta. När han väl började så åt han allt som bjöds d v s Ocean Nutrion Formula 2 och frusen artemia.

Detta är ett suveränt tillskott till Salarias enligt min erfarenhet

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...