Rotor Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Har haft mina sandvändande stjärnor i var sin ända av karet tills idag. Nu jagar de varann och....ja ni ser. Tror inte de gör vad jag tror, men..? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
phhasek Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Sist jag var hos akvariemiljö låg det två på exakt samma sätt och då sa de att de förökade sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rotor Postat 11 juni 2013 Författare Dela Postat 11 juni 2013 Kul. Då trivs de väl antar jag. Men fixa mat till fler än två kan ju bli ett problem... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Om dom förökar sej skicka en bebis till mej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Olle Postat 11 juni 2013 Dela Postat 11 juni 2013 Om dom förökar sej skicka en bebis till mej.Mina gör likadant. Så om det blir något kan du få av mej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heske Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Jag som trodde att alla sjöstjärnor förökade sig genom att dela sig, dvs släppa en arm som växte vidare till en ny... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 kan också ta emot en. Har inte någon överhuvudtaget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rotor Postat 12 juni 2013 Författare Dela Postat 12 juni 2013 Blir det fler hör jag garanterat av mig Tobbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Den arten av sjöstjärna är en rommspridare likt dom flesta korallarter/musslor, dvs dom parar sig inte med någon form av fysisk kontakt.Det finns andra arter som skyddar sin rom i sin andra mage eller speciella romsäckar på kroppen...Beteendet dom håller på med är inte helt klart vad jag vet, den teorin mina erfarenheter drar mig emot är att denhär formen av "aggression" uppkommer när det börjar bli brist på mat i en begränsad miljö.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rotor Postat 12 juni 2013 Författare Dela Postat 12 juni 2013 Brist på mat är aldrig bra...Har dragit ner lite på matningen eftersom fiskbeståndet krympt. Kan man stödmata dem på något sätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Här kommer en tråd med samma ämne och lite intressanta länkar! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45142-sjöstjärnor-sitter-på-varandraMvhDavid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Dom är rovdjur och äter små maskar etc som lever i sanden, förslagsvis så kan du ha ner lite artemia i sanden med en spruta.Jag vet inte om det ger nåt garanterat resultat men dom bör söka sig till maten relativt fort om dom är intresserade av den, så prova nära dom någonstans o se om dom reagerar.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Bra länkar, dom motsäger vad jag läst på andra ställen så det skall bli intressant o läsa igenom lite noggrannare.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 12 juni 2013 Dela Postat 12 juni 2013 Angående matning så kan du testa att köpa färdigkokta musslor(vi köper frysta i enkilospåsar men borde finnas mindre). Tina upp, dela till lagom stor bit och stoppa direkt under sjöstjärnan. Det brukar funka för våra svenska arter iaf, har inte testat för dessa men värt att prova iaf./ David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rotor Postat 12 juni 2013 Författare Dela Postat 12 juni 2013 Tack för svar och bra läsning. Skall testa musslor och artemia så får vi se vad de gillar.Tobbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.