Gå till innehåll

Vodka med "smak"..?


freddi36

Rekommenderade inlägg

Kan man använda det som kollkälla? Jag undrar alltså om jag kan hälla smirnoff lime i karet ;)

Morsan hade en flaska som hon inte dricker, den kunde jag ta till karet nu när min gamla batch VÄS börjar ta slut.

Sen undrar jag även vad era erfarenheter av NO3PO4X är jämfört med VÄS. Är det bättre/sämre? En 500ml flaska NO3PO4X skulle räcka en evighet för mig, dvs mer eller mindre en engångskostnad ;):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

eller så säger du att du ska ha den till karet och dricker den själv istället ;)-Tummen upp

Typ 1,5L, lär ju ta ett tag att göra av med i karet... ;)

Enligt vad jag sett är Nopox säkrare för användare än väs. Dvs mindre känsligt för användarmisstag.

Okej, då blir det kanske en flaska sånt istället vid tillfälle. Än sålänge har VÄS gått bra, har väl kört 2 månader nu typ, men allt som är säkrare för karet är bra :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

All smaksättning är kemiska tillsatser, såvida du inte är expert på området och vet hur alla andra kemikalier reagerar skulle jag inte hälla ner det i karet. Kanske ska prova någonting som någon kemist har satt ihop av en anledning tex Nopox eller liknande!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...