POPOV Postat 22 januari 2014 Författare Postat 22 januari 2014 Orphek Azurelite [ATTACH=CONFIG]109918[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]109919[/ATTACH]Fanns inte inne på lager så jag har beställt en sådan, hamna på 270 kr. Inte lönt att beställa från Ebay då... Citera
freddi36 Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Var beställde du?Har snackat med Håkanstorp och dom skulle få in nästa vecka.. 370kr Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 22 januari 2014 Författare Postat 22 januari 2014 Var beställde du?Har snackat med Håkanstorp och dom skulle få in nästa vecka.. 370kr Sent from my Xperia Z1 using TapatalkHåkanstorps Zoo, 270:-https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?59144-%C4nnu-en-nyhet-fr%E5n-Orphek-i-webbshoppen-och-butik! Citera
freddi36 Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Tack! Hade inte sett den posten Han sa 370 till mig, men nu blev det ju billigare än ebay precis som du sa Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
petnym Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Nu får ni Orphek-entusiaster rösta på Orphek Atlantik v2 på reefbuilder så att den inte blir utslagen av kessil... ;-)http://reefbuilders.com/2014/01/22/led-showdown-round-2/ Citera
freddi36 Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Nu får ni Orphek-entusiaster rösta på Orphek Atlantik v2 på reefbuilder så att den inte blir utslagen av kessil... ;-)http://reefbuilders.com/2014/01/22/led-showdown-round-2/Redan gjort! Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Snart kommer alla gå runt med ficklampor i butikerna.. Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Snart kommer alla gå runt med ficklampor i butikerna.. Sent from my Xperia Z1 using TapatalkVi är geeks =) Citera
POPOV Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Vilken är min Vilken som kompis En ska jag ha och den tredje ska till herr Peter (Yodelkingen) Citera
freddi36 Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Vi är geeks =)Testade min i butik idag, väldigt praktiskt, expediten kollade lite förvånat..Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Lekt med den lite nu och jag måste säga att denna pryl helt klart är värt pengarna. Ska testa och ta lite bilder för att ge er ett perspektiv. Att en 5 watts LED på 470nm kan göra en sån skillnad. Citera
POPOV Postat 2 februari 2014 Författare Postat 2 februari 2014 För att ge er bättre förståelse för vad en Azuerlite ficklampan från Orphek kan bidra med tog jag ett par bilder igår i blåljuset. Tog bilderna i hast utan att redigera för göra det så rättvist som möjligt. Ser fram mot att nyttja lampan i samband med ett stativ och lite tid med systemkameran. Gillar man fotografera i karet är detta ett måste då det ger möjligheten att styra intensiteten punktvis i bilden. Citera
osby0479 Postat 2 februari 2014 Postat 2 februari 2014 Coolt, nu kanske man får tummarna ur o tar ett par vettiga bilder Men det får växa till sig lite först!! Citera
POPOV Postat 8 februari 2014 Författare Postat 8 februari 2014 Lite radio tystnad från min sida men det kommer mera ska ni få se. Tills vidare lite bilder tagna i ljuset från min Orphek, gillar ljuset mer och mer för varje dag som går. Kan med handen på hjärtat se att korallerna gillar dom nya omständigheterna ovanfrån Citera
freddi36 Postat 8 februari 2014 Postat 8 februari 2014 Tycker inte att dom ser ut att klaga iallafall Känns som man upprepar sig var gång man kollar din tråd, man kan inte beskriva det på annat vis än att det är riktigt riktigt fint!!Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
ormet Postat 8 februari 2014 Postat 8 februari 2014 Makalöst snygga bilder och akvarium! Herregud va bra du är. Citera
POPOV Postat 8 februari 2014 Författare Postat 8 februari 2014 Tycker inte att dom ser ut att klaga iallafall Känns som man upprepar sig var gång man kollar din tråd, man kan inte beskriva det på annat vis än att det är riktigt riktigt fint!!Sent from my Xperia Z1 using TapatalkTack Fredrik, är säker på att ditt LED bygge kommer resutera i liknande respons i korallerna =) Citera
POPOV Postat 8 februari 2014 Författare Postat 8 februari 2014 Makalöst snygga bilder och akvarium! Herregud va bra du är.To kind, to kind. Tyckte dessa bilder var sådär men kanske inte.Men ditt kar ser magiskt ut med den vita bottenskivan och fina aquascapingen. Citera
freddi36 Postat 8 februari 2014 Postat 8 februari 2014 Ja du har minst sagt lyckats..Dom verkar digga läget, sps;erna har tagit fart på riktigt nuSent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
POPOV Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 För den som är glad i elektronik kan jag rekommendera seeedstudio.com. Där finner du intressanta elkomponenter till dina DIY för rimliga priser. Handlat där sens 2008 och har vid detta laget lyckats ta hem en del genom åren, för tillfället är jag förtjust i deras Grove serie. Nu ska jag bara få tid över för att pilla med innehållet från det senaste paketet. Det är något nytt till karet så klart. Citera
osby0479 Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 För den som är glad i elektronik kan jag rekommendera seeedstudio.com. Där finner du intressanta elkomponenter till dina DIY för rimliga priser. Handlat där sens 2008 och har vid detta laget lyckats ta hem en del genom åren, för tillfället är jag förtjust i deras Grove serie. Nu ska jag bara få tid över för att pilla med innehållet från det senaste paketet. Det är något nytt till karet så klart.[ATTACH=CONFIG]111058[/ATTACH]Kompis, skulle nästan vilja påstå att du har för mycket fritid Citera
POPOV Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Kompis, skulle nästan vilja påstå att du har för mycket fritid Ahh, ett projekt mer eller mindre...Passar på så länge man inte har barn! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.