Stocken Postat 11 september 2014 Postat 11 september 2014 Att få besöka två så fina kar två dra på raken är trevligt. Ni borde ses och byta erfarenheter. Tack till er båda =) Citera
Strikt Postat 11 september 2014 Postat 11 september 2014 Ser väldigt fint ut, vilken tillväxt! Hur långt mellan bilderna? Citera
Tomtom Postat 11 september 2014 Författare Postat 11 september 2014 Tackar :-) Det är ett år och nån månad mellan bilderna.Tommy Citera
Tomtom Postat 28 september 2014 Författare Postat 28 september 2014 Lite uppdatering på mitt chansköp av en blek ssc...Den har mörknat betydligt och topparna visar faktiskt en röd nyans nu.Foten är lite blålila. Får hoppas stammen får en lite grönaktig ton snart så jag vet att det är en ssc.Ett litet nyköp i helgen. Matar ganska friskt å mycket fisk på grundet så förhoppningsvis klarar han sig.Bara en liten bild.Mvh Tommy Citera
ormet Postat 28 september 2014 Postat 28 september 2014 Finfint Tommy. Jag tror vi (ja du vet jag har ju en "ssc" jag med) kan vara ganska säkra på att det är Acropora microclados iallafall om vi kollar på coral.aims.gov.au, ta den här bilden tex på en A. microclados från barriär-revet: Citera
Tomtom Postat 5 oktober 2014 Författare Postat 5 oktober 2014 Hallå på er.Första lilla krisen nu. Tyckte det såg lite matt ut i akvariet....Så kollade värdena och hade 340 calcium. Slangen till dosern hade åkt ut en bit så inget doserat på ett tag.Fyller på extra nu några dagar så får vi se om allt slutar bra.Tommy Citera
hansson_1985 Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Det är lite iriterande att se att vissa lyckas så bra med sinna kar och inte ja... Hur gör du.. Vad är hemligheten? Riktigt finnt kar! Citera
Tomtom Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Vet inte om det finns nån hemlighet Alla har vi väl våra teorier. Sen lite flyt också.Mvh Tommy Citera
Strikt Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Hoppas du lyckas med gorgonian, riktigt fin! Citera
Tomtom Postat 2 november 2014 Författare Postat 2 november 2014 Hej på er.Tänkte posta en lite uppdatering. Det rullar på med ett och annat misstag.Lossnade en sps och förstörde några acanstreor men det är sånt som händer.Hoppas dom repar sig så är ingen skada skedd.Kommer lite bilder på acanstrerorna här (innan olyckan)Min lilla men så fina ssc. Rödfärgen är fantastisk nu och det gröna börjar synas Dags för den att börja växa lite nu.Helbild.Mvh Tommy Citera
Stocken Postat 2 november 2014 Postat 2 november 2014 Ser riktigt fint ut Tommy! Hoppas dina acans kryar på sig. Citera
odel68 Postat 2 november 2014 Postat 2 november 2014 Mycket tjusigt det har du fått till bra mvh Ola. Citera
ormet Postat 3 november 2014 Postat 3 november 2014 Stiligt som alltid, skön tillväxt på SSC'n ändå. Citera
Tomtom Postat 13 november 2014 Författare Postat 13 november 2014 Hej alla.Lite torsdagsbilder.Som vanligt blir för blått.....Platagyra. Är lila runt munnarna men syns inte.Den här fisken är så trevlig(Ctenochaetus Strigosus)Inte världens färggladaste men simmar underbart och bra algätare.Fina polyper Denna är svår att fota.Tricolor.Acans.Liten acan men verkar bli fina färger.Mvh Tommy Citera
odel68 Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Mycket vackert att titta på där snygg acans den lilla som du kallar den,tycker strigosusen är mycket stilig firre mvh Ola. Citera
Strikt Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Ser välmående ut, allt från acroporor till scolymiastimm Citera
Tomtom Postat 3 januari 2015 Författare Postat 3 januari 2015 Hej hopp Liten kort uppdatering på min ssc...börjar bli fin nu Tommy Citera
ormet Postat 3 januari 2015 Postat 3 januari 2015 Det lönar sig att tjata lite Den ser ut att arta sig mycket bra. Inte så mycket polyper ute på den? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.