Vidofner Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 Jag köpte en förvaringslåda på 120 liter från clas ohlsson som jag fyller upp och värmer upp vattnet. Innan jag går och lägger mig så häller jag i saltet och gör bytet dagen efter. Jag bor också i lägenhet och har lådan stående i en garderob när jag inte använder den Citera
Fishtank Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Jag gör i ordning osmosvatten i en hink. Låter stå tills det blivit rumstemperatur. Slänger i salt och rör om med en slev, väntar tills allt salt är upplöst och slänger i det i karet. Varför göra saker och ting svårare än de behöver vara? Citera
toompa Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Jag tar osmosvatten som är rumstemp o häller upp i en mäskhink vilket är smidigt för den har literskala på sidan Sen slänger jag ner en cirkpump och blandar i saltet. Undertiden det står o blandas så suger jag ur vatten i karet sen på med en slang på pumpen o pumpar i vattnet. Klart Citera
Wigge Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 jag har 2st 50L backar. den ena blandar jag vattnet i. den andra tömmer jag ur det gamla vattnet i! Citera
freddi36 Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Har en 30L back i akvarieskåpet. Fyller upp med RO vatten och i med salt. Har två pumpar där i, en som blandar saltet och en som jag fyller på i karet igen med. Tömmer ut vatten ur karet, sen sätter jag på pumpen som fyller karet igen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.