Seahorse Postat 29 juli 2013 Författare Dela Postat 29 juli 2013 Tack för all input. Vad tror ni om istället dela upp sumpen i två fack istället? (Som Blåbert sa)Kör en del för LS/skummare/inlopp (30cm) och kör en för retur (20cm). Skulle ni rekommendera det istället för att ha tre fack?Hälsningar,Martin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 29 juli 2013 Dela Postat 29 juli 2013 Får du inte plats med den ls du vill ha i karet?Annard låter det bra, kanske lute mindre returdack hade jag gått på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 29 juli 2013 Författare Dela Postat 29 juli 2013 Har köpt ett kar som skall byggas till sump nu, blev måtten 50x30x35(B x L x H).Hur stor bör mellanväggen vara? Skummaren kräver minst 140mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 29 juli 2013 Författare Dela Postat 29 juli 2013 Ritning 2... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 29 juli 2013 Dela Postat 29 juli 2013 Tänk på att det är trevligt med utrymme ovanför kanten (upp tillbänken) så att du får i och ur skummaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 29 juli 2013 Författare Dela Postat 29 juli 2013 Det ska inte vara några problem, den skummaren jag har beställt är väldigt låg! Bara 410mm hög, och skåpet är minst 60cm högt.http://fish.aquaristic.net/en/Internal-skimmer/TUNZE-DOC-Skimmer-9410-9410.000-DOC-Skimmer-9410.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 29 juli 2013 Dela Postat 29 juli 2013 Ok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 5 augusti 2013 Författare Dela Postat 5 augusti 2013 Nu väntar jag bara på att glaset ska bli klart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 6 augusti 2013 Författare Dela Postat 6 augusti 2013 Ser allt annat en snyggt ut, men det sitter bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 6 augusti 2013 Dela Postat 6 augusti 2013 Jag tycker man smetar på flera kilo silikon, ändå läcker det lite nånstans när man provar.... nu gör det iofs ingenting här. Ser bra ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Kort uppdatering.Inget läckage på silikonet.Klar med limningen. Samt provkört skummaren! Måste säga att jag är sjukt imponerad över den.Ikväll ska jag starta hela sumpen, ska bli mycket spännande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 24 augusti 2013 Författare Dela Postat 24 augusti 2013 Sumpen körs för fullt! Den fungerar utmärkt. Vad tror ni om en sådan här? http://www.schuran.com/index.php?article_id=43&clang=1 Tänkte köra fosfatabsorber i den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Fel av mig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.