Gå till innehåll

Bjerlk Ferlock gör entré...


Bjerlk_Ferlock

Rekommenderade inlägg

Tjenare igen... Har lite frågor som vanligt...

Nu är korallgruset i och värderna är som följande:

pH 8

KH 10

Nitrit >1.0

Ammoniak 0.01

Salt 1.023

Temp 24grader Celsius

Tydligt så är det toppen som går.. Men osäker...

Så här är det. Jag har ju bara gammal LS i . Den är stendöd skule jag garantera. Då undrar jag om jag skulle ta och trycka ner levande så fort som möjligt eller om jag ska vänta ut toppen först... Just nu är det ju bara filtret och skummaren som tar hand om nitriten och så...

Vad uppmanar ni?

Tacksam för svar....

Bjerlk Ferlock

post-1805-14468912212503_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm konstigt att det blir en topp när du inte har något levande i. K;pte du sanden ink;rd eller begagnad eller ny? Iallafall s[ kommer toppen inte f;rsvinna innan du sl'nger i levande sten och f;rmodligen s[ blir det en ny topp n'r du sl'nger i levande stenen...

Sorry att det 'r dumma t'cken p[ de 3 sista bokst'verna i v[rt alfabete, jag vet inte vad som 'r fel p[ mitt tangentbort

MVH Max

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

i med levande sten med en gång det är inget att vänta på du får inga konstiga värden du inte lägger i nått som det kan bli det av just nu är ditt kar så gott som sterilt.

Det där är inte toppen dina värden kommer att bli mycket anorlunda utan ta å köp 10 kilo sten eller nått sånt så karet kommer igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

I inväntan på lasten med LS som kommer imorgon måndag. Har inte så mycket hänt....

Trodde jag. Men det har ju hänt en del i varje fall. Alger har kommit och gått lite... Men fick syn på något som jag e osäker på..

Tror det är en röd bubbel algea, men är osäker...

Nån som har ett tips?

Bjerlk Ferlock

post-1805-14468912250451_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...