Gå till innehåll

Ocellaris - ljus & mörk?


Chum

Rekommenderade inlägg

Har många ggr funderat över hur det kommer sig att de clowner jag hade var så fylliga i färgerna, jämfört med många andra man ser i butik. Mina var mörkorange, tonade mot brunt på ryggen, med tjocka tydliga svarta streck runt det vita - som den övre bilden. Många andra man ser är mer ljusorange utan mörkare ton på ryggen, samt med tunna svarta streck runt det vita, knappt synligt - som den lägre bilden. Är båda dessa varianter Ocellaris?

post-6800-14468930184333_thumb.jpg

post-6800-14468930184204_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får jag bort "Bifogade miniatyrer"?? Nu är det andra ggn detta händer... :snurrig: Det är de två övre bilderna som skall vara med. Nåväl.. EDIT: Löste sig. (Däremot kan man inte radera sin post, vilket är lite dumt)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma anledning som varför vi människor har olika hudfärg=)

För att skydda oss mot lokala avvikelser i solintensitet och för att reglera produktion av D-vitamin? Verkar lite konstigt för en fisk som lever under liknande betingelser där sen finns vilt. Men visst det kanske är variationer i genuppsättning beroende på fångstplats...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att skydda oss mot lokala avvikelser i solintensitet och för att reglera produktion av D-vitamin? Verkar lite konstigt för en fisk som lever under liknande betingelser där sen finns vilt. Men visst det kanske är variationer i genuppsättning beroende på fångstplats...

syftade mer hur våra föräldrar ser ut=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Här är en HD-video på exakt den sorts Oscellaris jag menar... som enligt Triton kan benämnas "Jaffa" då ibland. Denna har visat sig vara väldigt svår att finna i butik jämfört med den ljusare sorten har jag märkt. Kanske kan det vara så att denna sort är vildfångad medan de ljusa är odlade, men det är bara en gissning. Sanslöst vacker är den iaf, i min smak och mkt mer tilltalande med sina skarpa färgkontraster.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett 20 Liter Dennerle cube.

De invånarna som redan finns är:

Men jag skulle gärna vilja ha en liten fisk eller 2 om det går i det lilla karet.

1st Japansk pistol räka "Alpheus bisincisus"

1st Goby "Stonogobiops nematodes"

2st Nassarius sandvändare

2st Sexy Anemone Shrimp "Thor amboinensis"

Tacksam för svar!

[h=3][/h]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...