Gå till innehåll

SG nere igår kväll?


Rekommenderade inlägg

Det är intressant, jag vet fortfarande inte exakt vad som hände, jag fick mail ifrån servern vid 22-23 tiden (såg dem först vid 00:30) om att databasen hade för många connections, när jag tittar på det verktyget jag använder för att kolla serverstatus så har det inte loggat nånting mellan ~20:45 - ~00:00, men samtidigt var inte servern nere utan upptiden är fortfarande över 110dagar, våran serverleverantör har inte loggat driftstörningar i större skala. Det känns liksom servern saknade CPU resurser under denna tiden, det är ju en risk som kan uppkomma vid en virtualiserad server om man måste relokalisera servern inom serverparken av nåt skäl och nåt går lite fel.

När jag väl såg att nåt varit fel vid 00:30 så hade den hoppat igång av sig själv igen... Som ni kanske uppmärksammat kommer jag köra lite uppdateringar ikväll, så ett kort avbrott kan ske även ikväll...

Här kan ni se hur loggningsavbrottet såg ut när det kommer till minnesanvändningen:

post-4092-14468930204285_thumb.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...