Gå till innehåll

Kinkig Chelmon rostratus


Beppe

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har något bra tips hur man får en skygg Chelmon rostratus att äta? Har försökt mysis och artemia utan resultat. Jag tror att min Lo vulpinus stressar rostratusen så att den inte vågar sig fram. Har haft dessa fiskar i 2 dagar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade också problem med att min Ch.Rostratus inte ville äta när jag matade den. Men den blev inte smalare så den hittade nog mat någonstans. Nu har det gått mer än två veckor och för några dagar sedan så handlade jag ny mat och då hade de en mat som var gjord för fjärilsfiskar och kejsare. Nu har den börjat äta lite grann när jag matar den. Det kan vara ett samanträffande att den började äta samtidigt som den fick ny mat, men den äter i alla fall.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hörtalats om dom som har tagit en musla och gjort ett litet hål i musslan. För att sen fylla den med lite mysis och artemia. Så får firren ett eget matföråd som bara den kan äta ifrån med sin långa nos.

Detta ska jag testa. Det verkar som de föredrar att äta från botten och på stenarna istället för att plocka mat i det fria vattnet.

Tack för svaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade haft min i en månad utan att jag har sett den äta någonting, som jag har sett.

Men den har flytit fram över stenarna under natten så någonting har den ätit. Den var nämligen rund om magen.

Fodret spelar kanske inte riktigt lika mycket roll som omgivningen.

Min nobbade SF Bays Angels and Butterflyes frozen diet och det är sällan de gör det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har jag inte heller sett äta. Den är mobbad av min Imperator som är på honom hela tiden. Den enda gången han är ute är då lyset är släckt och övriga fiskar har "knoppat in". Går detta över efter ett tag eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...