Gå till innehåll

Röd cyano när fosfaten sjunker!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Det är så här att jag håller på att dosera red seas NO3:PO4-x fosfat remover och fosfaten har sjunkrit från ca 0.64 till 0.16 under de senaste 3-4 veckorna och nu när det kom ner till 0.16 så ser jag att jag har börjat få små röda cyano trådar på min chaeto i refugiumet. har det med att fosfaten sjunkit?

Med Vänliga Hälsningar, Wigge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick iaf cyano i samband med dosering av nopo o fosfaten börja sjunka. Efter de har jag haft en rejäl tråkig tid men mycket cyano. Till slut hade jag inte mer tålamod så jag dosera redslime remover. Har inte hållt på med att sänka sen dess så jag inte märker nått negativt med fosfatvärde på 0,06-0,08

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har något jag tror kan vara cyano. Inlägg 111 i denna tråd https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?52482-Aquael-Nano-Reef-30l/page6

Jag har 0 fosfat (enligt saliferts test vilket väl egentligen säger att det inte är för högt iallafall) och ca 5-7,5 nitrat. Kan man få cyano av för låg fosfat samtidigt som man har mellan 5-10 i nittat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...