Nille83 Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Lämnade tillbaka min Juwel 3.0 idag då den inte höll vad den lovade.Köpte en Instant Ocean Skimm 400 iställetMen jag får inte ihop skiten Har kollat på videon på youtube men förstår ändå inte. Någon mer som äger en? Citera
Hermanbrute Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Äger också en vad är det du har problem med? Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Det löste sig. Beskrivningen man fick med var sämst! Iaf för en nybörjare som mig Har ni skummaren i karet eller utanför? Jag är lite feg och vågar inte ha den utanför.Den fyller hela karet med microbubblor nu, hur långt tid tog det innan er skummaren fungerade ordentligt? Citera
Hermanbrute Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Jag har den i garderoben hehe .Jag blev inte klok på alla bubblor så jag använder inte den längre. Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Jag har den i garderoben hehe .Jag blev inte klok på alla bubblor så jag använder inte den längre.Haha.Hoppas jag får rätt på det då.För Juwel-skummaren fyllde också hela karet med bubblor. Citera
Rasmus Pedersen Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Det följer ju med en extremt ful och klumpig "box" med lite filtermaterial i, testa att sätta den på utflödesslangen så försvinner bubblorna. Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Den är kopplad, massor med bubblor ändå :-) Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
spoix Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Jag kasta inställnings skruven till luften och ställde in skummaren därefter och blev av med alla bubblor.Ett tag använde jag en nylonstrumpa som jag satte på returslangen det fungerade också. Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Så du hade öppet blås? Använder du den filterboxen?Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
spoix Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 Japp jag störde mig också på bubblorna länge och testa många olika varianter.. Japp jag använder filterboxen också. tror att nylonstrumpan numera sitter runt filtervadden i lådan. Då motståndet blev lite för bra ibland när den satt runt röret. Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Låter sjukt dåligt att man ska behöva lägga i en nylonstrumpa :-) Blev det inte stopp i returröret när du körde in strumpan där? Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Nille83 Postat 4 augusti 2013 Författare Postat 4 augusti 2013 Förstår jag dig rätt att du lagt strumpan i den boxen till returslangen?Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
spoix Postat 4 augusti 2013 Postat 4 augusti 2013 japp jag trädde den runt botten på "filtervadden" Citera
Nille83 Postat 5 augusti 2013 Författare Postat 5 augusti 2013 Det jag inte förstår är hur en nylonstrumpa ska få bort bubblorna :-)Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Sune Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Mer luft och mindre flöde, så ordnar det sig Jag hade ifs den större i den serien och använde aldrig den där korgen som följde med..Öppna luftskruven helt och ställ in vattennivån (gröna ratten) så att nivån i skummaren är i höjd med ringen som du lossar skummarkoppen med, det borde få den att fungera som den skall // Danne Citera
Nille83 Postat 5 augusti 2013 Författare Postat 5 augusti 2013 Mer luft och mindre flöde, så ordnar det sig Jag hade ifs den större i den serien och använde aldrig den där korgen som följde med..Öppna luftskruven helt och ställ in vattennivån (gröna ratten) så att nivån i skummaren är i höjd med ringen som du lossar skummarkoppen med, det borde få den att fungera som den skall // DanneJag provade som du sa och kopplade även bort "returboxen" och s*tan vad det kom luft i karet. Man såg knappt in i det.Provade även med att ha nylonstrumpa i boxen blev lite lite bättre. Men fortfarande får jag bubblor i hela karet. Blir galen på detta snart!Här är en bild när jag bara kör med returslangen Citera
Hermanbrute Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 Vad händer om du riktar returen emot ytan? Citera
Nille83 Postat 5 augusti 2013 Författare Postat 5 augusti 2013 Vad händer om du riktar returen emot ytan?Då får jag stora bubblor istället. Citera
spoix Postat 5 augusti 2013 Postat 5 augusti 2013 testa ta bort slangen med luftskruven från "burken" helt då blev jag av med dom sista bubblorna. fortsätt även med nylonstrumpan. det är så jag kör och jag har inte en luftbubbla. Citera
Nille83 Postat 5 augusti 2013 Författare Postat 5 augusti 2013 Så det bara är 1 slang in i den dosan? Jag klädde in hela min box i nylonstrumpa haha. Ser lite roligt ut :-)Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
spoix Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Japp så slangen ner till skummarpumpen bara är kopplat. sen den slangen från burken där luftskruven sitter testa ta bort den. Haha det skall inte behövas att klä hela. Citera
Nille83 Postat 6 augusti 2013 Författare Postat 6 augusti 2013 Den slangen är fastlimmad eller ? Den satt där från börja och sitter ganska hårt Haha, jag tyckte det blev bäst när jag klädde in hela. Citera
spoix Postat 6 augusti 2013 Postat 6 augusti 2013 Haha inte säker på att vi snackar om samma slang då.. Eller så skiljer sig modellerna min är förra årets.Men jag tog lite bilder nu som jag kan ladda upp och visa.Bild1Bild2Bild3Nu hoppas jag bilderna fungerar då det är första gången jag ladda upp, men så har jag det och dom bubblor jag har är dom som virvlar ner från cirkulationen riktat mot ytat.FÖ tycker jag det är en tyst och bra skummare som gör sitt jobb. Har ingen sump så det är perfekt att ha och hänga på sidan.Hoppas du får rätt på det. Citera
Nille83 Postat 6 augusti 2013 Författare Postat 6 augusti 2013 Jo det är likadan såg jag. Men min slang sitter hårt i den dosan. Men får prova igen. Tack!Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.