Gå till innehåll

Plattmask!


_Manne_

Rekommenderade inlägg

följer denna tråd manne då även jag har förmodligen tusentals i mitt sjöhästkar. Vågar inte heller använda flatworm exit då förmodligen hästarna skulle stryka med. Doppar som du stenar i osmosvatten o suger upp vid vattenbyte men förökningstakten verkar va lika stor som mängden man lyckas ha ihjäl. Det ser ju inte särskilt snyggt ut med fullt av röda prickar överallt i karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de funkade bra för mig, jag tror du klarar dig bra med en. De går loss rätt friskt på de där plattmaskarna.

Filmbevis:

:)

filmklippet säger allt.. En sådan vore hemskt välkommen hit på en långsemester i mitt kylskåp till akvarie.. Hade gärna lånat ut honom vidare om det finns en sådan lösning senare.. Nu vore det bra med en sådan på hemmaplan..

Med Vänlig Hälsning Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plattmaskarna är lite kiselberoende så jag skulle kolla silikatfiltret till osmosen. Mandarinfiskar brukar äta dem. Jag har en stor ocellatus som håller ren ett 450 liters kar. En picturatus håller ren ett 300 liters och jag har ett litet par splendidus som inte har börjat äta av dem i ett annat 300 liters kar. Men de börjar nog. En Paracheilinus cyanopleura verkar rensa mitt 860 kar men där är lite kvar.

Halichoeres är annars ett släkte som brukar ta dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plattmaskarna är lite kiselberoende så jag skulle kolla silikatfiltret till osmosen. Mandarinfiskar brukar äta dem. Jag har en stor ocellatus som håller ren ett 450 liters kar. En picturatus håller ren ett 300 liters och jag har ett litet par splendidus som inte har börjat äta av dem i ett annat 300 liters kar. Men de börjar nog. En Paracheilinus cyanopleura verkar rensa mitt 860 kar men där är lite kvar.

Halichoeres är annars ett släkte som brukar ta dem.

så stig , vad föreslår du till min kub ?' Jag har ett par av gul watchman goby i karet som inte tolererar allt i fiskväg..

Med Vänlig Hälsning Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...