Gå till innehåll

Tips på stimfisk till ett 550l akvarium


turboadde

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja ha lite tips på olika stimfiskar som skulle passa till 550L akvarium.

Dom jag har funderat redan på är:

Zoramia leptacantha

Sphaeramia nematoptera

Chromis cyanea

Chromis viridis

Pseudanthias squamipinnis har jag funderat lite på med men är lite stora tycker jag och dom flesta andra Pseudanthias går bort eftersom det är så hög dödlighet på dom oftast som tex tuka.

Ge lite tips och gärna lite info om dom. Om dom är lätta och så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att squamipinnis brukar kunna bli lite större. Fast jag har sett bra stora chromisar med, dom är inte så snygga längre när dom är det hehe. Har en chromis i som jag haft i 4 år nu tror jag och den är fortfarande relativ liten, Dock e han dum i huvudet och tror hen e kung i karet. Det var den som tog livet av alla dom andra chromisarna förr :P.

Har haft squamipinnis förr och tyckte dom var ganska enkla. Hade nog levt än om jag inte klantat mig i en flytt :(.

Tycker det blir en ganska snygg kombo med när squamipinnis och chromisar blandar sig.

Lutar lite åt chromis cyanea men jag fega ur lite sist jag såg dom hos triton, då dom kostar lite om jag vill ha minst 10st. Få se när (om) man ser dom i handeln igen så kanske man slår till på dom.

Apogon cyanosoma var ett mycket bra tips. Har dock aldrig sett dom i handeln.

Vore kul om man kunde blanda lite sorter och ändå behålla stimkänslan på fiskarna. Någon som har lite erfarenheter på det? Typ olika kardinalaborrar som håller ihop.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...