saltatrox Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Har köpt en Backventil men sen vart jag osäker.Jag trodde den skulle skydda magnetventilen från baksug när gasen var avstängd.Men den ska ska skydda magnetventilen från tryck när magnetventilen har stängt ?Förklara hur ni har monterat era..Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Efter magnetventil för att skydda mot ev bakgång med vatten/Christian"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 20 augusti 2013 Författare Dela Postat 20 augusti 2013 Ok.. Historien börjar så härKöpte backventilen av BioTed och när jag mailar och säjer att den läcker vatten så säjer han att det är konstigtför att den ska skydda flaskan ????Har mailat fram och tillbaka och orkar inte krångla mer.Har satt den mellan magnetventilen och reaktorn.Men när jag stänger av gasen och kollar om det riner vatten tillbaka så gör det det.Lägger till det han skrev här.Vad säjer ni?Hej ThomasVi fick en motfråga med leveransen av backventilerna. Hur menar du att ventilen läcker i bägge ändar ?Är det hur slangen fästs i backventilen ?Eller är det när ventilen belastas med Luft/gas tryck ? (inte lungkraft utan tryck)MvhTedOkDen skall sitta innan backventilen för att skydda flaskan. Inget vatten skall nå flaskan.Om du skruvar av bägge de muttrar som skall trycka fast slangarna så ser du att ventilen är sluten alltså i ett stycke.MvhTed Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salta wille Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Backventilen trasig! Eller felvänd!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 20 augusti 2013 Dela Postat 20 augusti 2013 Japp som föregående talare. Troligen ej felvänd för då borde det ej komma gas om ventlien är hel. Hur står det till med magnetventilen tänkte är det efter backventilen det väcker? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 21 augusti 2013 Dela Postat 21 augusti 2013 Det är inte lätt att få en backventil att fungera i saltvatten. Det räcker med några kristaller av salt så kommer den att läcka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltatrox Postat 21 augusti 2013 Författare Dela Postat 21 augusti 2013 Det är inte lätt att få en backventil att fungera i saltvatten. Det räcker med några kristaller av salt så kommer den att läcka.Nja.. nu är det så att den är helt ny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.