alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Hej. sitter och leker lite med sketchup och undrar om någon vet hur man gör runda hörn på ett akvarium. Det är ett cocoon som jag sitter och ritar.Så här ser det ut nu. Citera
Chum Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Bra gjort! Jag får inte ens till glastjocklek... Kan endast skapa en box i princip, lol Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Finns en riktigt bra nybörjarguide här. Det blir riktigt kul när man lärt sej lite grunder=) Citera
patrikk Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 du väljer verktyget som heter Arc och tar ut två punkter på varsin sida om din hörna och sedan drar du ut bågen när det är klart så kommer det att vara dubbelt i hörnan ( kant och rundat hörn) sen markerar du det som tillhör kanten( hörnan) och raderar det. Citera
Fiffe Postat 25 augusti 2013 Postat 25 augusti 2013 Bra gjort! Jag får inte ens till glastjocklek... Kan endast skapa en box i princip, lolEtt glas är en box/kub.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.