Miss C Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Igår upptäckte jag att min skummare löpt amok och svämmat över. På golvet hade ca en halv liter vatten runnit ut och hysterisk upptorkning inleddes samt oro för att vattnet under tassarna skulle göra fula märken. Idag upptäckte jag dock något mycket värre. Mellan bänken och listen på akvariet är det blött och droppar lite vatten. Först trodde jag att det runnit ner vatten i ramen när skummaren svämmade över men det kommer nytt vatten hela tiden hur mycket jag än torkar så jag är rädd för att akvariet läcker! Akvariet köptes nytt i februari så jag antar att garantin måste gälla men vad gör jag med fiskar, sten etc. Behöver akut tips på hur jag ska gå till väga. Någon som varit med om en läcka och kan hjälpa med goda råd?!?/Camilla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Det finns ett "undervattens-Silicon" som heter ORCA från Aquarium Münster - men det förutsätter ju att du kan komma åt läckaget från insidan.Men i övrigt så tycker jag att du ska kontakta säljaren av karet och hoppas på en smidig lösning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Miss C Postat 31 augusti 2013 Författare Dela Postat 31 augusti 2013 Är mest orolig för allt som finns i karet samt att akvariet ska spricka helt plötsligt! Tycker dessutom att det är superkonstigt att skummaren svämmar över samtidigt som karetg börjar läcka. Kan det ha ett samband? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Miss C Postat 31 augusti 2013 Författare Dela Postat 31 augusti 2013 Tack för tipset greger. Ska självklart även kontakta säljaren imorgon. Håller bara på att nojja ihjäl mig under tiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 31 augusti 2013 Dela Postat 31 augusti 2013 Är mest orolig för allt som finns i karet samt att akvariet ska spricka helt plötsligt! Tycker dessutom att det är superkonstigt att skummaren svämmar över samtidigt som karetg börjar läcka. Kan det ha ett samband?Japp, det finns ett solklart samband.........Murphy´s law Nä, det är knappast troligt att det finns något samband i övrigt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 jag hade ett rio 180l som började läcka när vattennivån blev lite hög. var inga problem att få ett nytt ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 Köp ett provisoriskt akvarium alt plasbaljor på tex classe skulle jag gjort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Miss C Postat 1 september 2013 Författare Dela Postat 1 september 2013 Har nu varit hos Hornbach och fått ett nytt akvarium och köpt två stora plastbaljor att mellanlanda i. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag tömmer? Tänkte blanda ungefär 80l nytt vatten och strunta i sanden och köpa ny senare. Låter det bra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Miss C Postat 1 september 2013 Författare Dela Postat 1 september 2013 @greger Verkligen Murphys lag. Jag fick barn för två veckor sedan och hade verkligen inte behövt det här nu. När min äldsta föddes så var det vatten över hela köksgolvet när jag kom upp på morgonen efter hemkomst från bb. Den gången var det kyl och frys som pajat. Så något är det hemma hos oss med vattenläckor och nyfödda barn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 september 2013 Dela Postat 1 september 2013 Jag tycker det är en bra ide at strunta i den gamla sanden - eller göra ren den ordentligt om du orkar.Har nu varit hos Hornbach och fått ett nytt akvarium och köpt två stora plastbaljor att mellanlanda i. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag tömmer? Tänkte blanda ungefär 80l nytt vatten och strunta i sanden och köpa ny senare. Låter det bra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 2 september 2013 Dela Postat 2 september 2013 @greger Verkligen Murphys lag. Jag fick barn för två veckor sedan och hade verkligen inte behövt det här nu. När min äldsta föddes så var det vatten över hela köksgolvet när jag kom upp på morgonen efter hemkomst från bb. Den gången var det kyl och frys som pajat. Så något är det hemma hos oss med vattenläckor och nyfödda barn Ja vattnet hadde v(ä)rkligen gått=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.