Tedde Postat 8 oktober 2013 Författare Dela Postat 8 oktober 2013 Karet är igång småfilar på vattenkemin, letar avrinningskam, beställer nya täckglas och bygger led armaturer. 60 kg ser inte ut att vara så mkt när man lägger ut den på botten, mera sten kommer inom kort och en del räkor och fisk i nästa vecka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 Har du 60 Kg där i ??Det ger ju lite perspektiv på hur stor din balja är.Snyggt jobbat:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 Grym bakgrund, var har du fått tag på den???? Spännande projekt!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 8 oktober 2013 Författare Dela Postat 8 oktober 2013 den finns på pwss.se .. säkert på fler ställen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 8 oktober 2013 Författare Dela Postat 8 oktober 2013 Alla vattenvärdena känns nu helt ok.. ser fram emot att få lite fisk o räkor mm i karet så fort jag har täckglas och avrinningsfilter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 kul projekt kommer att följas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frasse83 Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Ser fint ut Tedde!! Dina stenar börjar bli röda och fina hos mig, knapparna tar sig bra med, bara att hämta!////Det är inte farten som dödar, det är smällen....Its not the fart that kills, its the smell...//// Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 9 oktober 2013 Författare Dela Postat 9 oktober 2013 haha, kul slutkommentar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frasse83 Postat 9 oktober 2013 Dela Postat 9 oktober 2013 Kul att man kan glädja nån!... vad heter den skummaren?////Det är inte farten som dödar, det är smällen....Its not the fart that kills, its the smell...//// Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 9 oktober 2013 Författare Dela Postat 9 oktober 2013 bubble magus curve 9, finns i massor med varianter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 Inte för att vara den som är sån, men har burken ens börjat att cykla än? Vad jag kan se så har burken varit igång ca en vecka.avvakta ett tag till med fisk och bevaka nitriten och nitraten noga så undviker du onödiga dödsfall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 oktober 2013 Dela Postat 10 oktober 2013 Den levande stenen kommer från ett akvarium som var i drift. Den extra före detta döda stenen har gått hos 2 olika saltisar och ympat in sig med deras bakteriekulturer. Det kommer ingen nitrittopp. När det gäller bakteriekulturen är detta som att flytta mellan 2 kar hemma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 10 oktober 2013 Författare Dela Postat 10 oktober 2013 ja, det borde inte var några bekymmer. Dessutom kommer 275 liter från bättre bytesvatten från två andra väl igångkörda akvarier. Borde vara som att göra ett större vattenbyte. Men vattenvärdena kommer givetvis att kollas lite extra första tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 10 oktober 2013 Författare Dela Postat 10 oktober 2013 Glömde förtydliga att utöver de 60kg igångkörd sten kommer det 14kg sten som puttrat i två andras kar i många veckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 12 oktober 2013 Författare Dela Postat 12 oktober 2013 Sneek peek på armaturbygget Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 19 oktober 2013 Författare Dela Postat 19 oktober 2013 Första invånarna på plats i karet dvärgkejsare, pilfiskar, ett clownpar, några snäckor, eldräka och en putsarräka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Snyggt jobbat Tedde.Hittar bara en liten snutt nät (behöver den själv till nästa bygge), jag har gett bort rullen och glömt vem det var som fick den.Letade överallt igår. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 25 oktober 2013 Författare Dela Postat 25 oktober 2013 Lite vatten värden: salt 1.0245, Mg 1350, Kh 9.3, Ca 450, No3 10, K 430, Po4 ej mätbart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 25 oktober 2013 Dela Postat 25 oktober 2013 Det ser ut som att du har litet hög salthalt. Ca, kH och K är alla nästan 10% högre än vad jag mäter. I ytterkanten på refraktometern skall det helst träffa 34,5 promille salthalt. (Indonesien till Barriärrevet). NO3 kan ha ett högt mätvärde på grund av nitrit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 25 oktober 2013 Dela Postat 25 oktober 2013 Hej!Blev det några inköp idag?Överlevde fraggarna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 25 oktober 2013 Författare Dela Postat 25 oktober 2013 Allt fungerar fint med nya kirurger, sandvändare och framför allt ser fraggarna hur fina som helst ut! Jag har fortfarande ganska lite fisk, men jösses vad kul karet är just nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tweeny Postat 25 oktober 2013 Dela Postat 25 oktober 2013 ge mig bilder =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 26 oktober 2013 Författare Dela Postat 26 oktober 2013 kommer lägga upp bilder på karet inom kort, när jag fått iordning sten och korall fraggar. Och detta när sista belysningsrampen är klar, den hoppas jag blir klar i helgen!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedde Postat 26 oktober 2013 Författare Dela Postat 26 oktober 2013 Några bilder på lite av det som simmar omkring i karet.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 26 oktober 2013 Dela Postat 26 oktober 2013 Snygga bilder Tedde,, Var ute hos Stig efter dig och köpte endast en sandsilare. Fräcka firrar:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.